خانه » وبلاگ » فرآیند تولید محتوا

فرآیند تولید محتوا

1. پروژه را تعریف کنید

در فرآیند تولید محتوا، اول از همه، شما باید اهداف خود را تعیین کنید و در متن از آن پیروی کنید. اگر در بازار تازه کار هستید، هدف اطلاع رسانی و معرفی محصول  به مشتریان است. هدف باید این باشد که به مردم نشان دهید محصول شما چیست و کارآیی آن را توضیح دهید (به طور خلاصه). شما باید آنچه را که می خواهید درمحتوای خود  بگنجانید، مشخص کنید. همچنین، دلایل فعالیت خود را به عنوان راهکار ارائه دهید.
برای بیان اهداف و نحوه ی تعامل خود با مشتریان فکر کنید. ودر مورد طول ویدیو تصمیم بگیرید. همچنین مطمئن شوید که مفهوم را در قالب مدت زمان کوتاه ویدئو بیان می کنید. ویدئو باید بطور مختصر، اصل مطلب را واضح و روشن، بیان کند بطوری که جذابیت آن حفظ شود.

2. مراحل تولید را شرح دهید

– شرح مفهوم
بایستی شرح مفهوم را طی یک جلسه خلاقانه که در آن ایده‌ها را با تیم خود یا با آژانس پشتیبانی مطرح می‌کنید، مشخص کنید. همه ی ذینفعان اعم از طراحان گرافیک و مدیران شرکت و برند و غیره، باید در این فرآیند اولیه مشارکت داشته باشند، و دیدگاه هایشان را در تمام جنبه های اساسی پروژه ارائه دهند. در این مرحله شما باید مفهوم کلی، سبک تولید ویدیو مانند انیمیشن یا لایو اکشن، بودجه و منابع پروژه را تعریف کنید.

– پیوند و محلی سازی
مهم است که از قبل، قالب‌های ویدیویی مختلف و کانال‌های تعیین‌شده را در مرحله ی اول پروژه مشخص کنید. بنابراین لازم است که تیم از تعداد ویرایش‌هایی که باید انجام شود آگاه باشد. ,ویدئوهای کوتاه‌تر را می‌توان برای تبلیغات بازاریابی یا حتی به عنوان یک تبلیغ تلویزیونی برای کمپین‌های آفلاین استفاده کرد.

3. بیان مختصر

یک بیان خلاصه خوب و قابل فهم، یکی دیگر از مراحل در فرآیند تولید محتوا است. در اینجا لیستی از مواردی است که به تقویت این مورد در تولید محتوا کمک می کند را بیان می کنیم.

⦁ پیشینه و نمای کلی پروژه: چرا این کار را انجام می دهید؟ دلیل، انگیزه ها و غیره
⦁ هدف: علت اصلی انجام این پروژه چیست؟
⦁ مخاطبان هدف: این کمپین هدف چه کسانی است؟ چه کسانی را می خواهیم جذب کنیم؟
⦁ خلاصه مفهوم: خلاقیت در مورد چیست؟ ایده، پیام کلیدی و سبک کلی را شرح دهید.
⦁ عنوان پروژه: به منظور بهبود ارتباط بین ذینفعان
⦁ کانال ها و پیج ها: این ویدیو کجا نمایش داده می شود؟
⦁ موسیقی ویدئو: آیا موسیقی در این ویدیو نمایش داده می شود؟
⦁ فرمت ها ی ویدئو: ویدیو با چه فرمت هایی تحویل داده می شود؟
• متن ویدیو: چه عبارت یا نسخه ای نمایش داده می شود؟
• شاخص‌های کلیدی عملکرد و سنجش موفقیت: موفقیت این ویدیو را چگونه می‌سنجید؟
• زمان بندی: مدت زمان نهایی پروژه چقدر است؟
• ملاحظات: آیا عوامل یا عناصر مهم دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود؟
• مراجع: آیا مراجع بصری یا شفاهی وجود دارد که می تواند مفید باشد؟

4. جدول زمانی پروژه

باید جدول زمانی پروژه با استفاده از ابزار مدیریت پروژه، مانند Asana، Trello، Jira و غیره یا با استفاده از صفحه گسترده گوگل مدیریت شود. بسیار مهم است که همه ی ذینفعان به ابزار دسترسی داشته باشند و بتوانند پیشرفت پروژه را پیگیری کنند. مراحل انجام پروژه عبارتند از : توسعه مفهوم، تولید، پس از تولید، حلقه بازخورد و تحویل نهایی. همچنین مهم است که یک نفر کل فرآیند انجام پروژه را مدیریت کند.

5. موانع احتمالی مسیر

البته، سخت است که خود را برای موانع پیش بینی نشده آماده کنیم . اما باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از موانع انجام دهیم. یک برنامه ریزی دقیق به پیشرفت روند تولید محتوا کمک می کند. تا به خوبی پیش برود و به افراد مسئول تحویل، این فرصت را می دهد که هر گونه مانع احتمالی را پیش بینی کرده و از اختلال در پیشرفت پروژه جلوگیری کنند . یکی از مشکلاتی که ممکن است در طول فرآیند تولید رخ دهد، زمانی است که ذینفعان نمی توانند در مورد نسخه نهایی به توافق برسند. که این مسئله می تواند باعث شود زمان انجام پروژه طولانی شود. با برگزیدن یک مدیر می توان از این امر جلوگیری کرد.

6. ارزیابی

 مرحله ی آخر در  فرآیند تولید محتوا ارزیابی  است که، پس از اتمام پروژه، ما باید بررسی کنیم که آیا به موفقیت رسیده ایم. و اهداف خود را برآورده کرده ایم. ما باید ساختاری برای بازبینی و ارزیابی روند انجام کارهای پروژه داشته باشیم.
اکنون، با توجه به نکات اراده شده در این مقاله، شما دانش مورد نیاز برای تولید محتوای ویدیویی برای کمپین آنلاین خود را دارید. در تجارت داران فردا همیشه از کمپین‌های شما در هر مرحله حمایت می‌کنیم. همچنین می‌توانیم به شما در ایجاد یک فرآیند تولید محتوای موفق کمک کنیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

whileweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *