دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » سئو سایت وردپرس

سئو سایت وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس، پلتفرم محبوب برای راه اندازی سایت های کسب و کار و فروشگاه های اینترنتی است که تنها با یک نصب ساده آماده استفاده می شود. پس از نصب وردپرس، پوسته و قالب های فراوانی جهت بالابردن جذابیت ها و امکانات وردپرس وجود دارد. البته باید در انتخاب قالب دقت بسیاری داشته باشید. قالب سئو شده برای وردپرس، قالب هایی هستند که بهترین عملکرد را در سئو سایت وردپرس دارند. می توانید از میان آن ها باتوجه به نوع کاربری سایت خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. هرچند که هرکدام از قالب­ها چندین نسخه مختلف برای کسب و کارهای گوناگون دارند.

نحوه سئو سایت وردپرس

پس از نصب قالب، به منظور اینکه سایت وردپرسی شما بازدید مناسبی داشته باشد و به صفحه اول گوگل ارتقا پیدا کند، باید اصول سئو وردپرس را رعایت نمایید. مواردی که در ادامه آورده می شوند، اقداماتی علاوه بر سئو تکنیکال یا تولید محتوا و لینکسازی داخلی هستند و برای سایت های وردپرس ضرورت بسیاری دارند.

ساختار مناسب سئو url سایت وردپرس

URL های مناسب سئو حاوی کلماتی هستند که به طور واضح محتوای صفحه را توضیح می دهند و به راحتی توسط انسان و موتورهای جستجو خوانده می شوند. همچنین می توانید در قسمت تنظیمات وردپرس، نحوه و نوع نمایش url صفحات را مشخص نمایید.
برعکس طراحی سایت که باید کاملا ریسپانسیو و داینامیک باشد. url صفحات باید استاتیک بوده و هیچ تغییری نداشته باشند تا صفحه موردنظر بتواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بدست آورد. علائم غیرمرتبط، تولید خودکار url می تواند سئو سایت وردپرس را با مشکل مواجه کند.

سئو url ها در وردپرس

با تغییر ساختار آدرس صفحات در وردپرس، تمامی مطالب ایندکس شده قبلی را از دست می دهید. البته می توان با ریدایرکت آدرس قدیم به جدید، اعتبار صفحه های ارزشمند قدیمی را به url های جدید انتقال داد.
اطمینان حاصل کنید که آدرس صفحات کاملا ثابت است. اگر دو آدرس به یک صفحه اشاره دارند از تگ کنونیکال استفاده نمایید. همچنین اگر آدرس های قدیمی دارای رتبه خوبی در گوگل هستند، از ابزار ریدایرکت کمک بگیرید.

نقشه های Xml وردپرس را اضافه کنید

نقشهXML ، یک فایل با قالب بندی مخصوص است که صفحه های یک وب سایت را لیست می کند. باعث می شود موتورهای جستجو دسترسی بهتر و سریعتر داشته باشند. اگرچه افزودن نقشه سایت XML باعث افزایش رتبه سایت در نتیجه جستجو نمی شود. اما به موتورهای جستجو کمک می‌کند که صفحات را به سرعت بیشتری پیدا کنند.

افزودن سایت به کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) که نام قدیمی آن Webmaster Tools بوده، مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل است که امکان تحلیل و بررسی شرایط سایت در نتایج جستجوی گوگل را برای مالکان وب سایت ها فراهم می کند.
این داده ها و گزارش ها برای درک چگونگی نمایش صفحات در نتایج جستجو بسیار کاربردی و مهم هستند. همچنین می توانید عباراتی که سایت شما به ازای آن ها توسط کاربران جستجو و بازدید شده، رتبه صفحات به ازای کلمات کلیدی، میزان بازدید و ایمپرشن و نرخ کلیک را مشاهده نمایید. شما به کمک این اطلاعات می توانید بفهمید چه صفحاتی در سایت بهتر عمل می­کنند و محتوای بهتری دارند. همچنین متوجه عبارات کاربردی­تر و محبوبتر در زمان جستجوی کاربران در گوگل شوید.
همچنین کنسول جستجوی گوگل در صورت بروز مشکلات جدی یا خطا در سایت، به شما هشدار می دهد. برای مثال اگر خزنده گوگل نتواند به برخی از صفحات دسترسی داشته باشد، شما در قسمت coverage می توانید گزارش مربوطه را مشاهده کنید. افزودن نقشه سایت به گوگل ، حذف صفحات بی ارزش یا لینک های بی کیفیت، تست سرعت، مشاهده بک‌لینک های دریافتی، بازدید روزانه در نتایج گوگل و موارد دیگر نیز در دسترس شما قرار می­گیرند.

 

کاهش حجم تصاویر در سئو وردپرس

یکی از روش های افزایش سرعت وردپرس، کاهش حجم تصاویر سایت است. این عامل هم قابلیت بارگذاری تصاویر را بالا می برد هم در سرعت سایت تاثیرگذار است و نتیجه مثبتی در سئو وردپرس خواهد داشت.
برای کاهش حجم تصاویر در سئو وردپرس، افزونه­هایی کدنویسی و طراحی شده که می توانید به راحتی نصب و استفاده کنید. افزونه های optimus , wp smush و shortpixles برای این مرحله از سئو کاربرد خواهند داشت. البته برخی از قالب ها این قابلیت را به صورت رایگان برای کاربران فراهم می کنند. همچنین استفاده از cdn می تواند حجم تصاویر را به سرور دیگری منتقل کند و موجب افزایش سرعت و بهبود سئو وردپرس شود.

سئو تصاویر سایت وردپرس

تصاویر از متن جذاب­تر و تاثیرگذارتر هستند اما برای بارگیری دقت و تجربه بیشتری نیاز دارند. اگر به حجم و کیفیت تصویر توجهی نداشته باشید، آن ها می توانند سرعت وب سایت شما را کم کنند .برای افزایش سرعت و کاهش زمان بارگذاری صفحه، باید از تصاویر بهینه و فشرده شده در سئو سایت وردپرس استفاده کنید.
استفاده از عنوان توصیفی و تگ alt، ترفند دیگری است که می توانید برای بهینه سازی تصاویر سایت وردپرس در موتورهای جستجو استفاده کنید. موتورهای جستجو به کمک تگ ها هدف از درج تصویر را متوجه می شوند. همچنین در صورت بارگذاری نشدن صحیح تصویر، تگ alt به جای تصویر به کاربر نمایش داده می شود. وردپرس به شما امکان می دهد هنگام بارگذاری هر تصویر به راحتی تگ عنوان و alt تصویر را اضافه کنید .شما می توانید با سئو بهینه بهترین ها را برای کسب و کار خود رقم بزنید.

wordpress-seo