دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » افزایش سرعت و عملکرد سایت وردپرس

افزایش سرعت و عملکرد سایت وردپرس

افزایش سرعت و عملکرد سایت وردپرس، تجربه کاربر را بهبود می بخشد. بازدید از صفحه شما را افزایش می دهد و به سئوی وردپرس شما کمک می کند. در این مقاله به مفیدترین نکات بهینه سازی سرعت وردپرس، برای افزایش عملکرد وردپرس و افزایش سرعت وب سایت شما اشاره شده است.

چرا سرعت برای سایت وردپرس مهم است؟

مطالعات نشان می دهد که میانگین توجه انسان از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش پیدا کرده است. شما زمان بسیار محدودی برای نشان دادن محتوای خود به کاربران دارید. با نمایش مناسب محتوا به کاربران، آن‌ها را متقاعد می‌کنید که در وب سایت شما بمانند. واکنش کاربران در برابر یک وب سایت کند، این است که آن‌ها وب سایت را قبل از بارگیری ترک می کنند.
طبق یک مطالعه موردی در سایت‌های بزرگتر، یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می‌تواند منجر به 7% کاهش در تبدیل، 11% بازدید کمتر از صفحه و 16% کاهش در رضایت مشتری شود. به طور خلاصه، اگر می خواهید ترافیک، مشترکین و درآمد بیشتری از وب‌سایت خود داشته باشید. باید افزایش سرعت و عملکرد سایت وردپرس خود را ارتقا دهید.

بررسی سرعت وب سایت وردپرس

اغلب مبتدیان فکر می کنند که وب سایت آن‌ها خوب است فقط به این دلیل که در رایانه آن‌ها احساس کندی نمی‌کند. این یک اشتباه بزرگ است. از آن‌جایی که شما به طور مرتب از وب سایت خود بازدید می کنید. مرورگرهای جدید و مدرن، وب سایت شما را در حافظه پنهان ذخیره می‌نمایند. به محض اینکه شروع به وارد کردن آدرس سایت می کنید مرورگر به طور خودکار آن را واکشی می‌کند. این باعث می شود وب سایت شما بلافاصله نشان داده شود.
با این حال، کاربری که از وب سایت شما برای اولین بار بازدید می کند، ممکن است تجربه مشابهی نداشته باشد. در واقع در موقعیت های جغرافیایی مختلف، کاربران تجربه ای کاملا متفاوت دارند. به همین دلیل، بهتر است سرعت وب سایتتان را با کمک ابزاری مانند تست سرعت وردپرس IsItWP تست نمایید. این یک ابزار آنلاین رایگان می‌باشد که می‌توانید با آن سرعت وب‌سایت خود را آزمایش کنید.

 

مواردی که باعث کاهش سرعت وب سایت وردپرس می شوند

اطلاع داشتن از مواردی که سرعت وب‌سایت شما را پایین می‌آورد، کلید بهبود عملکرد و گرفتن تصمیمات بلندمدت هوشمندانه است.
دلایل اصلی کندی وب سایت وردپرس عبارتند از:
میزبانی وب، هنگامی که سرور میزبانی وب شما به درستی پیکربندی نشده است، می تواند به سرعت وب سایت آسیب برساند.
پیکربندی وردپرس، اگر سایت وردپرس صفحات کش را ارائه نمی دهد. سرور شما را بیش از حد بارگذاری خواهد کرد. در نهایت باعث کندی وب سایت یا از کار افتادن کامل آن می شود.
اندازه صفحه، عمدتاً تصاویری که برای وب بهینه نشده اند.
پلاگین های بد، اگر از یک افزونه با کدگذاری ضعیف استفاده می کنید، می تواند به طور قابل توجهی سرعت وب سایت شما را کاهش دهد.
اسکریپت های خارجی، مانند تبلیغات، لودر فونت و غیره نیز می توانند تاثیر زیادی بر عملکرد وب سایت شما داشته باشند.
اکنون که می دانید چه چیزی باعث کاهش سرعت وب سایت وردپرس شما می شود، بیایید نگاهی به نحوه افزایش سرعت و عملکرد سایت وردپرس بیاندازیم.

اهمیت هاست خوب وردپرس

سرویس میزبانی وردپرس، در عملکرد وب سایت نقش مهمی دارد. یک ارائه دهنده میزبانی مشترک خوب مانند Bluehost یا Siteground اقدامات اضافی را برای بهینه سازی وب سایت شما برای عملکرد بهتر انجام می‌دهد.
در هاست اشتراکی، منابع سرور با مشتریان دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. به این معنی که اگر سایت همسایه شما ترافیک زیادی داشته باشد. می تواند بر عملکرد کل سرور تأثیر بگذارد. در نتیجه باعث کاهش سرعت وب سایت شما نیز می‌شود.
از طرف دیگر، استفاده از یک سرویس میزبانی مدیریت شده وردپرس، بهینه ترین تنظیمات سرور را برای اجرای وردپرس به شما می دهد. شرکت‌های میزبان وردپرس مدیریت شده، خدماتی از جمله به‌روزرسانی خودکار وردپرس، پشتیبان‌گیری خودکار و تنظیمات امنیتی پیشرفته‌تر را به منظور حفاظت از وب‌سایت شما ارائه می‌دهند.

افزایش سرعت وردپرس در مراحل آسان (بدون کدنویسی)

ما می دانیم که ایجاد تغییرات در پیکربندی وب سایت شما می تواند یک فکر وحشتناک برای مبتدیان باشد، به خصوص اگر اهل فن آوری نباشید. شما می توانید سرعت سایت وردپرس خود را تنها با چند کلیک افزایش دهید (بدون نیاز به کدنویسی).
صفحات وردپرس پویا هستند. این بدان معناست که هر بار که شخصی از یک پست یا صفحه در وب‌سایت شما بازدید می‌کند، آن‌ها به سرعت ساخته می‌شوند. برای ساخت صفحات شما، وردپرس باید فرآیندی را انجام دهد تا اطلاعات مورد نیاز را پیدا کند. سپس همه آن‌ها را کنار هم بگذارد و سپس به کاربر نمایش دهد. این فرآیند شامل مراحل زیادی است. هنگامی که چند نفر به طور همزمان از وب سایت شما بازدید می کنند، سرعت وب سایت شما کاهش می‌یابد.
بنابراین، استفاده از یک افزونه کش برای هر سایت وردپرسی ضروری است. ذخیره سازی می‌تواند سایت وردپرس شما را از 2 برابر تا 5 برابر سریع‌تر کند. به جای اینکه هر بار تمام فرآیند تولید صفحه را طی کنید، افزونه کش پس از بارگیری اول از صفحه یک کپی می کند و سپس آن نسخه کش شده را برای کاربر بعدی ارائه خواهد داد.
این تکنیک ها را امتحان کنید. همچنین فراموش نکنید که سرعت وب سایت خود را قبل و بعد از اجرای این روش ها آزمایش کنید. تعجب خواهید کرد که این تغییرات باعث افزایش سرعت و عملکرد سایت وردپرس شما می شود.

wordpress-performance