دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » اهمیت بروزرسانی افزونه و قالب‌ها در سئو وردپرس

اهمیت بروزرسانی افزونه و قالب‌ها در سئو وردپرس

نکته ای که معمولا کمتر در سئو وردپرس به آن توجه می شود اهمیت بروزرسانی افزونه و قالب‌ها در سئو وردپرس می باشد. توجه داشته باشید که عدم بروزرسانی می تواند عملکرد افزونه ها را با اختلال مواجه کند. همچنین افت رتبه در نتایج جست‌وجو را به دنبال خواهد داشت. تاکنون نسخه های متعددی از وردپرس ارائه شده است. سایت هایی که با این قالب و افزونه ها راه اندازی شده اند ملزم به بروزرسانی دوره ای هستند. با این کار وب‌سایت خود را به روز و مطابق با استانداردهای برنامه نویسی وب نگه می­دارید. بنابراین لازم است که همواره به بخش بروزرسانی های قالب، افزونه ها و پلتفرم وردپرس توجه داشته باشید.
بروزرسانی قالب و افزونه ها در سئو وردپرس، به دلیل همگام سازی آن­ها با نسخه های جدید php و برنامه نویسی html اهمیت زیادی دارد. دلیل محبوبیت بالا و عملکرد فوق العاده سئو وردپرس نسبت به cms های دیگر نیز همین است، زیرا توسعه دهندگان وردپرس مرتبا آن را به روز می کنند.

پلاگین های سئو سایت وردپرس

بهبود سئو وردپرس، برای دریافت بازدید بیشتر سایت، بسیار مهم است. احتمالا شنیده اید که بسیاری از متخصصان و طراحان سایت، از وردپرس به عنوان یک پلتفرم سئو بیس نام می برند. به همین دلیل است که افراد زیادی از وردپرس جهت راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنند.
وردپرس، بسیاری از پیش نیازهای سئو را دارد. قابلیت های مثل لینک سازی، درج متاتگ های صفحه، آدرس های بهینه، دسترسی ربات گوگل و… را در اختیار کاربران قرار می دهد. اما برخی از بخش­ها و بهینه سازی ها، به پلاگین نیاز دارد. پلاگین­ها، برنامه های طراحی شده و سازگار با وردپرس هستند. پلاگین‌ها، به منظور افزایش سرعت، مدیریت بهتر متاتگ ها، کاهش حجم سایت، مدیریت کش و بسیاری از اقدامات دیگر کاربرد دارند.

بهترین پلاگین سئو سایت وردپرس

به دلیل اهمیت بروزرسانی قالب و افزونه ها در سئو وردپرس و استفاده کاربران از آن ها در این مقاله به‌طور خاص افزونه های سئو وردپرس معرفی می شوند.

پلاگین Yoast برای سئو سایت وردپرس

Yoast SEO ، بهترین پلاگین سئو سایت وردپرس و محبوب­ترین آن‌ها می باشد. Yoast ، یک ابزار مناسب و کامل برای بهبود وضعیت و بهینه سازی سایت است. به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی توضیحات سئو و عناوین را به تمام صفحه‌های وب سایت و پست های خود اضافه کنند. همچنین می توانید از آن برای افزودن structured data ،breadcrumbs ، آدرس شبکه های اجتماعی، افزودن یا ویرایش فایل های robots.txt و htaccess ، راه اندازی ابزارهای وبمستر، نقشه سایت، شمارنده لینک های صفحه، آنالیز سئو، آنالیز خوانایی متن، تنظیمات ظاهر جستجوی سایت در نتایج استفاده نمایید.
اکثر مطالبی که توضیح داده شد، از طریق یوست به راحتی قابل بهینه سازی و مدیریت هستند. البته برخی از قابلیت ها مانند بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر ، فشرده سازی کدهای css و js در قالب های وردپرس در yoast وجود ندارد. نسخه پولی این افزونه نیز ابزارها و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پلاگین All in one seo pack

All in One SEO Pack ، یک پلاگین پرطرفدار و مناسب برای سئو سایت وردپرس است. برای بهبود وب سایت، مجموعه ای وسیع از ابزارها را ارائه می دهد. همچنین به شما امکان می دهد عنوان و متا تگ ها، متا تگ های open graph، نقشه سایت XML ، نقشه سایت تصاویر و غیره را به راحتی اضافه کنید.
این افزونه با WooCommerce سازگاری بسیار زیادی دارد و فروشگاه اینترنتی شما را کاملا بهینه خواهد کرد. نصب آسان و امکان کنترل مهم ترین بخش های سایت، شرایط خوب و مناسبی را برای سئو فروشگاه های آنلاین ایجاد می کند.
افزونه All in One SEO Pack Pro ، امکان دسترسی به ابزار های بیشتری را نسبت به yoast به شما می دهد. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. به دلیل این ویژگی از آن به عنوان دومین پلاگین سئو وردپرس نام می‌برند.

افزونه seopress

SEOPress ، یکی دیگر از پلاگین های ساده و در عین حال قدرتمند سئو سایت وردپرس است و شامل تمام ویژگی ها و امکانات یک افزونه کامل سئو است و قابلیت تنظیمات عنوان متا، توضیحات، نقشه های سایت XML تصویر و محتوا، تغییر مسیرها و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. این افزونه در دو سطح پیشرفته و مبتدی برای کاربران حرفه ای و تازه کار در دسترس است.
یکی از علت هایی که بعضی از کاربران، افزونه SEOPress را به جای Yoast انتخاب می کنند این است که نسخه ارتقا یافته و پولی این افزونه، ارزان تر است و امکانات مشابهی را نیز ارائه می دهد.
افزونه های دیگری نیز وجود دارند که به بهینه سازی سرعت سایت، تصاویر، فشرده سازی کد قالب وردپرس می پردازند. برای مثال از autoptimize می توان برای افزایش سرعت، بارگزاری js در فوتر، فشرده سازی css ، خطی سازی فایل های جاوااسکریپت و بارگذاری تصاویر استفاده کرد و یا افزونه های مثل smush برای فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر استفاده می شوند. از این دست پلاگین ها که برای سئو بخش خاصی از سایت وردپرس استفاده می شوند می توان از shortpixel ، wp rocket ، rank math و w3 total cache نام برد.

update-wordpress