خانه » وبلاگ » ساخت وب سایت و برند تجاری

ساخت وب سایت و برند تجاری

دنیا به طور فزاینده ای در حال دیجیتالی شدن است. و ساخت وب سایت با برند تجاری برای کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید به جمعیت گسترده دسترسی پیدا کنید. خود یا محصولات و خدماتتان را در بازار جهانی بازاریابی کنید، به وب‌سایت تجاری نیاز دارید.

ساخت وب سایت به تنهایی کافی نیست. و چیزی که به آن نیاز دارید، ساخت وب سایت و برند تجاری است. زیرا برند تجاری هویت فعالیت شما را منعکس می کند. و ایجاد یک وب سایت با برند تجاری خوب به کسب و کار شما هویت حرفه ای می بخشد. در واقع کسب و کار شما را قابل تشخیص و مطلوب می کند.

بنابراین چگونه می‌توانید یک وب‌سایت با برند مناسب برای کسب‌وکار خود بسازید؟

 برای انجام این کار ابتدا باید بدانید که چگونه یک برند ایجاد کنید و چگونه وب سایت خود را بسازید.

برندینگ (هویت بصری)چیست؟

برندسازی فرآیندی است که توسط آن کسب و کار ، محصول و خدمات خود را از رقبا و سایر مشاغل موجود در بازار متمایز می کنید. برای مثال : برندینگ چیزی است که مایکروسافت را از اپل یا سامسونگ را از دی سی متمایز می کند. با ایجاد یک نام تجاری، شما یک هویت متمایز ایجاد می کنید. که توسط مصرف کنندگان در بازار قابل تشخیص باشید. نام تجاری شما اساساً پاسخ شما به این است که چرا کسی باید محصولات یا خدمات شما را انتخاب کند.

طراحی برند(هویت بصری)

طراحی برند شما مستلزم این است که ابتدا بفهمید که چه نوع برندی را می خواهید ایجاد کنید. و نیاز به فکر و تحقیق زیادی دارد.

 انجام برخی تحقیقات در مورد برندهای رقیب و شیوه های بازاریابی و برندسازی می تواند به شما بینشی در مورد نحوه ایجاد و نگهداری برندها در صنعت شما بدهد.

به طور کلی زمانی که به دنبال ایجاد و تعریف هویت برند هستید، موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

  • یک داستان برای برندتان ایجاد کنید

 هر برندی به یک داستان نیاز دارد. به روشی فکر کنید که KFC سرهنگ سندرز و داستان زندگی او را اسطوره کرد تا هویت برند را برای رستوران های زنجیره ای خود ایجاد کند. مردم در برقراری ارتباط با مفاهیم انتزاعی و شرکت های بی چهره مشکل دارند. ایجاد یک داستان به انسان سازی کسب و کار شما در چشم مصرف کننده کمک می کند.

داستان برند شما نباید خیلی پیچیده باشد، اما باید متفکرانه باشد. در مورد کسب و کار خود، فلسفه پشت محصولات و شیوه های کسب و کار خود و اینکه می خواهید به چه کسانی خدمت کنید . این به شما یک پایه عالی برای شروع در هنگام ساختن داستان برندتان می دهد.

  • برای برند خود لوگو طراحی کنید

داشتن  لوگو  اولین قدم در تثبیت هویت برند شماست. لوگوی شما نمایشی بصری از برند شماست. این اولین چیزی است که مردم وقتی به محصولات، تبلیغات یا دفاتر شما نگاه می کنند متوجه می شوند. کسب و کار شما را به یاد ماندنی و قابل تشخیص می کند. یک لوگوی تمیز و ساده و در عین حال با شخصیت برای اکثر مشاغل مناسب است. شما باید بتوانید کل برند خود را در یک تصویر با لوگوی برند خود مجسم کنید.

  • به داستان رنگ فکر کنید

رنگ ها مهم هستند رنگ های مختلف احساسات متفاوتی را در ذهن افراد تداعی می کند و شما می توانید از آن برای برند خود استفاده کنید. رنگ‌های روشن شخصیتی دوستانه و سرگرم‌کننده را تداعی می‌کنند، در حالی که رنگ‌های سرد اغلب نشانگر آرامش و اعتماد هستند. حفظ یک پالت رنگ ثابت به شما در ایجاد هویت متمایز برای برند خود کمک می کند و در عین حال اطلاعات خاصی را نیز منتقل می کند.

به علامت تجاری باربی صورتی و آبی اینتل فکر کنید. صورتی باربی احساس زنانگی و بازیگوشی دخترانه را برمی انگیزد در حالی که آبی اینتل نشان دهنده قابلیت اطمینان است. داستان های رنگی همچنین به این برندها کمک می کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و هویت برند خود را حفظ کنند.

  • آن را ثابت نگه دارید

یک لوگو، یک داستان برند و یک پالت رنگی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد و سپس تا زمانی که معقول است به آن بچسبید. تمام هدف طراحی هویت برند این است که برند خود را به حافظه مصرف کننده اختصاص دهید. اگر دائماً چیزها را تغییر دهید، این اتفاق نمی‌افتد.

بنابراین، پالت رنگ را در وب سایت خود و سایر کانال های رسانه های اجتماعی و تبلیغات خود ثابت نگه دارید. شما نیاز به مدیریت برند دارید. به جای اینکه چندین چیز را همزمان امتحان کنید، به یک لوگو بچسبید. ثبات در حفظ هویت برند کلیدی است.

  • شروع به ساخت وب سایت و برند تجاری کامل خود کنید

اکنون که هویت برند را در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که یک وب سایت ایجاد کنید تا این هویت را نشان دهد. آنقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده نیست. طراحی وب سایت خود یکی از آن چیزهایی است که به نظر سخت می رسد اما با پشتیبانی و طراحی طراحان وب سایت تجارت داران می توانید بدون هیچ دانش فنی پیشرفته ای به سرعت این کار را انجام دهید.

  • یک نام دامنه سفارشی دریافت کنید

این باید اولین قدم شما باشد، قبل از اینکه حتی شروع به ساخت وب سایت خود کنید.شما می توانید یک نام دامنه سفارشی برای کسب و کار خود دریافت کنید. داشتن نام دامنه  به وب سایت  شما اعتبار بیشتری می بخشد. همچنین نشان می دهد که شما مایلید زمان، پول و تلاش اضافی را صرف برند خود کنید و روی چیزهای کوچک سرمایه گذاری کنید. هر وب سایت برندی به خاطر حرفه ای بودن و قانونی بودن نیاز به یک نام دامنه سفارشی دارد.

سازنده وب سایت مناسب را انتخاب کنید هزینه های استخدام یک توسعه دهنده حرفه ای یا عدم دانش پیشرفته طراحی وب اغلب افراد را از راه اندازی وب سایت خود منصرف می کند. اما ساخت وب‌سایت واقعاً ساده‌تر و خودکارتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. با گسترش روزافزون سازندگان وب سایت های پیشرفته و در عین حال ساده و شهودی در بازار، حتی یک فرد غیر عادی نیز می تواند وب سایت برند خود را ایجاد کند.

با این حال آنچه شما باید در نظر داشته باشید این است که همه وب سایت ها ساخت یکسانی ندارند. در هر صورت، شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و بفهمید که بهترین پلت فرم سازنده وب سایت برای شما و نیازهای شما چیست. که می توانید از طراحان مجرب سایت  در شرکت تجارت داران فردا برای طراحی وب سایت خود مشاوره بگیرید.

desygner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *