دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » نقش وردپرس در سئو

نقش وردپرس در سئو

وردپرس، یکی از سیستم های مدیریت محتوا به منظور طراحی سایت می باشد که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد .تا کنون از وردپرس، برای راه اندازی و ساخت وب سایت های فراوانی استفاده شده است. همچنین می­توان آن را بهترین سیستم برای سئو دانست و نقش وردپرس در سئو را به خوبی مشاهده کرد.
پاسخ­دهی خوب و بازدهی بالای وردپرس برای انجام سئو، محبوبیت این سیستم مدیریت محتوای سایت را افزایش داده است. وردپرس با فراهم آوردن امکانات و افزونه های فراوانی برای سئو، کاربران و سئوکارها را قادر ساخته تا بدون دردسر سایت را بهینه سازی کنند. برای درک بیشتر نقش وردپرس در سئو، جالب است که بدانید بسیاری از این ابزارها را وردپرس به صورت رایگان در اختیار طراحان و کاربران قرار داده است.

سئو وردپرس

در ابتدا و برای آغاز کار، شما باید ورد پرس را به طور صحیح و بی نقص نصب کنید. پس از این که بر روی دامنه خود وردپرس را نصب و راه اندازی کردید وقت آن است که یک قالب برای آن انتخاب کنید. برای انتخاب قالب می توانید قالب های آماده را به کار ببرید یا از طراحی جدید استفاده کنید. اگر از قالب های جدید استفاده می کنید حتما توجه نمایید که قالب انتخابی بهینه سازی شده باشد. پس از نصب قالب مورد نظر می توانید اقدام به ویرایش کدها و محتوای و شخصی سازی آن ها کنید.

تنظیمات داخلی وردپرس

برای سئو یا بهینه سازی سایت، اصلی ترین بخش یک سایت وردپرسی قسمت تنظیمات اصلی آن می باشد. در این بخش شما می توانید نوع کاربری و مشخصات سایت را تعیین کنید. همچنین صفحه بلاگ و صفحه اول را برای سایت مشخص کنید. ساختار زمان و تاریخ، تعیین زبان سایت و ناحیه زمانی، در تنظیمات وردپرس قرا گرفته شده است.
تعیین ویرایشگر پیش فرض برای نوشتن و تنظیمات ساختار سایت وردپرس ، تنظیم url سایت و پیکربندی ، اجازه دسترسی کاربران و نحوه تعامل با آن ها همگی توسط این بخش تنظیم می شوند.
در وردپرس هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و کاربر قادر است تمام قسمت ها را طبق سلیقه خود طراحی و ویرایش نماید. همچنین برای این سیستم هزاران پلاگین (افزونه) و تم طراحی شده است که سئوکاران می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.

 

سئو وردپرس با بهینه سازی کد قالب

یک قالب وردپرس با زبان php نوشته شده و شامل کدهای html , js , css می باشد. هرچقدر که امکانات قالب بیشتر باشد ، کدهای حجیم تر و سنگینی خواهد داشت و این مسئله سرعت سایت را نیز کاهش می دهد. حتی بخش هایی از قالب که از آن ها استفاده نمی کنیم نیز شامل کدهایی هستند که بر عملکرد سایت تاثیر منفی می گذارند. به همین دلیل در سئو وردپرس تاکید بسیار زیادی بر تجمیع کدها و فشرده سازی و حذف کدهای اضافه شده است.
یعنی به عنوان یک مرحله ضروری و مهم در سئو وردپرس، ابتدا باید آن بخش از کدهای قالب که در طراحی و نمایش سایت شما کاربردی ندارند را شناسایی و سپس حذف کنید. این کار با استفاده از ابزارهای آنلاین امکان پذیر می شود. سپس تمامی کدهای css را به صورت یک فایل css یکپارچه درآورید. برای js ها نیز همین اقدام را انجام داده و یک فایل یکپارچه js از تمامی فایلهای javascript قالب ایجاد کنید. در ادامه فایل های ایجاد شده را فشرده نمایید. این مراحل تاثیر بسیار زیادی در فاکتورهای core web vitals و افزایش سرعت سایت خواهد داشت.

بالا بردن امنیت وردپرس

یکی از بدترین آسیب هایی که ممکن است به سایت وردپرس وارد شود، وجود بدافزارها است که می تواند مانع پیشرفت و ارتقا رتبه سایت شما شود. همچنین نفوذ هکرها به سایت و هک شدن نیز می تواند تلاش ها و زحمات شما را یک شبه به باد دهد. استفاده از گواهینامه ssl، برای بالا بردن امنیت وردپرس که تاثیر خیلی زیادی در سئو دارد حیاتی است. سایر اقدامات مهم دیگر عبارتند از:
بک آپ گیری منظم از سایت
اعتبارسنجی دو مرحله ای به هاست و فعالسازی ورود
بالا بردن امنیت فایل wp-config.php
امنیت فایل و مسیر دسترسی به wp-admin
نصب افزونه های امنیتی در وردپرس
استفاده از رمز عبور قوی و سخت
استفاده از captcha در زمان ورو
ورود دو مرحله ای با google authenticator

مبانی سئو وردپرس

تنها یادگیری چند نکته مهم و اساسی سئو برای بهینه سازی سایت لازم است تا افزایش قابل توجهی در ترافیک وب سایت شما ایجاد شود.
تنظیمات مشاهده سایت خود را بررسی کنید
وردپرس، برای مخفی کردن وب سایت شما دارای یک گزینه داخلی از موتورهای جستجو است. هدف از ایجاد این گزینه این است که برای شما زمانی ایجاد شود تا قبل از این که وب‌سایتتان برای دسترسی عمومی آماده شود، روی آن کار کنید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این گزینه به طور تصادفی بررسی شود و وب سایت شما در دسترس موتورهای جستجو قرار گیرد. اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تیک این گزینه را بردارید.
بهبود سئوی وردپرس برای جذب مخاطبان و ترافیک بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. اگر در مورد افزایش ترافیک وب سایت خود مصمم هستید، باید نقش وردپرس در سئو را جدی بگیرید و به بهترین روش های سئو وردپرس توجه نمایید. اکثر افراد برای راه اندازی یک وب سایت یا یک وبلاگ وردپرس را انتخاب می کنند.

wordpress-seo