خانه » وبلاگ » سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

از آنجایی که گوگل به به روز رسانی و اصلاحات مداوم در الگوریتم موتور جستجوی خود ادامه می‌دهد، یک چیز همچنان ثابت است. شما نمی‌توانید مسائل را بیش از حد ساده کنید و فقط روی یک بعد تمرکز کنید. استراتژی سئوی شما باید به سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه بپردازد.

برای کمک به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات و فواید سئو درون صفحه یا on page، و تنظیم مجدد استراتژی خود برای به روز بودن، در اینجا مروری جامع از آن را و رویکردهای ضروری سئو همراه با بهترین شیوه‌ها آورده شده است.

سئوی درون صفحه چیست؟

به اساسی‌ترین تاکتیک‌های بهینه سازی موتور جستجو فکر کنید:

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و کپی صفحه

بهینه سازی توضیحات متا برای برجسته شدن در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP

استفاده از کد HTML و تگ  alt

این پایه و اساس سئو داخلی است.

این همه اقداماتی است که مستقیماً در وب‌سایت شما انجام می‌شود تا موقعیت آن را در رتبه‌ بندی جستجو بهبود بخشد، با تسهیل تفسیر صفحه برای ربات‌های موتور جستجو و همچنین ارائه پیش نمایش به کاربران نهایی از آنچه از SERP روی آن کلیک می‌کنند. همچنین کیفیت کلی محتوا، عملکرد صفحه و ساختار محتوا را در نظر می گیرد.

چرا سئو درون صفحه اهمیت دارد؟

سئوی درون صفحه مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما و محتوای آن را درک کنند و همچنین تشخیص دهند که آیا به جستجوی جستجوگر مرتبط است یا خیر.

همان‌طور که موتورهای جستجو پیچیده‌تر می‌شوند، تمرکز بیشتری بر روی ارتباط معنایی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) وجود دارد.

گوگل با انبوهی از الگوریتم‌های پیچیده خود، اکنون در موارد زیر بسیار بهتر است:

  • درک اینکه کاربران هنگام تایپ یک پرس و جو واقعاً به دنبال چه چیزی هستند.
  • ارائه نتایج جستجو که با هدف کاربر مطابقت دارد (اطلاعاتی، خرید، ناوبری).

انطباق با این توسعه ضروری است، و شما می‌توانید با اطمینان از اینکه وب‌سایت و محتوای آن – هم آنچه برای کاربران در صفحات وب شما قابل مشاهده است (متن، تصاویر، ویدیو یا صدا) و عناصری که فقط برای جستجو قابل مشاهده هستند، این کار را انجام دهید. موتورها (یعنی تگ‌های HTML، داده‌های ساختاریافته) – طبق آخرین بهترین شیوه‌ها به خوبی بهینه شده‌اند.

علاوه بر این، نمی‌توانید به سادگی سئوی درون صفحه را نادیده بگیرید زیرا هنگام بهینه‌سازی عناصر درون سایت کنترل بیشتری دارید – در مقابل سئوی خارج از صفحه که از سیگنال‌های خارجی (یعنی بک لینک‌ها) تشکیل شده است.

اگر برای استراتژی‌های روی صفحه تلاش کنید، شاهد افزایش ترافیک و افزایش حضور جستجوی خود خواهید بود.

عوامل سئو روی صفحه:

محتوا

مهم است که با این ذهنیت که “محتوا پادشاه است” به این موضوع نزدیک شوید. شما می‌توانید همه بهینه‌سازی‌ها را در مورد کلمات کلیدی، توضیحات و پیوندهای داخلی که می‌خواهید، انجام دهید، اما اگر محتوای داخل صفحه نامطلوب باشد، کسی از سایت شما بازدید نخواهد کرد.

کلید واژه‌ها

در حالی که کلمات کلیدی نسبت به چند سال پیش اهمیت کمتری دارند، بهینه سازی کلمات کلیدی هنوز هم سنگ بنا SEO است. با این حال، تمرکز به سمت کلمات کلیدی بلندتر تغییر کرده است که بهتر با الگوهای جستجوی کاربران امروزی اینترنت مطابقت دارد. به مخاطبان خود و کلمات کلیدی که در جستجوی آن‌ها هستند فکر کنید. سپس محتوای وب‌سایت خود را بر اساس آن کلمات کلیدی ایجاد و بهینه کنید.

برچسب عنوان

تگ عنوان به عنوان یک صفحه وب یا عنوان اصلی که در SERP می‌بینید، اشاره دارد و یکی از مهم‌ترین عوامل سئوی درون صفحه بعد از محتوای واقعی شما در صفحه است. این عنوان را تا 65 کاراکتر یا کمتر نگه دارید.

توضیحات متا

توضیحات متا یک توضیح کوتاه است که در زیر URL در صفحه نتایج موتور جستجو و زیر عنوان در یک پست اجتماعی ظاهر می‌شود. محتوای  صفحه را توصیف می‌کند، اما مهم‌تر از آن، برای کمک به برجسته شدن صفحه وب شما در لیست نتایج SERP نوشته شده است. توضیحات را کمتر از 155 کاراکتر نگه دارید تا مطمئن شوید که کل توضیحات شما در نتایج جستجو نشان داده می‌شود.

متن جایگزین

متن جایگزین به کلمه یا عبارتی اشاره دارد که می‌تواند به یک فایل تصویر نسبت داده شود تا اطمینان حاصل شود که ایندکس می‌شود و بنابراین موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که چیست. زیرا آن‌ها نمی‌توانند تصاویر را ببینند (فقط متن را می‌بینند). به عنوان مثال، اگر از گرافیکی در وبلاگ خود استفاده می‌کنید که برخی از نکات قالب گیری تزریقی را بیان می‌کند، می‌توانید متن جایگزین را برای آن تصویر به عنوان «نکات-موتور قالب گیری-تزریق خودرو» ذخیره کنید.

پیوند داخلی

صحبت از پیوند دادن، پیوند داخلی صفحات مرتبط در وب‌سایت شما یکی دیگر از عوامل مهم سئو داخلی است. پیوند دادن به صفحات مرتبط مختلف در سایت شما، خزیدن همه چیز را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند و همچنین بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری درگیر می‌کند.

نتیجه

اگر می‌خواهید شانس وب‌سایت خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید، سئوی درون صفحه مهم است. بهینه‌سازی عوامل در سایت به طور منظم می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی، ترافیک و تبدیل شما کمک کند.

arquimund.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *