خانه » وبلاگ » اپلیکیشن های کسب و کار

اپلیکیشن های کسب و کار

اپلیکیشن های کسب و کار کاربردهای زیادی برای کاربران دارند. تلفن همراه امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری تبدیل شده است. این صنعت تاکنون مسیر طولانی را طی کرده است و کاربران تلفن همراه اکنون می توانند کارهای پیچیده ای مانند جمع آوری فاکتورها، چک کردن پروازهای خود، پیگیری تمرینات روزانه خود و غیره را تنها با استفاده از تلفن همراه خود انجام دهند. اپلیکیشن های کسب و کار به طور مداوم بهره‌وری را بهبود می‌بخشند و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنند. از یک کارمند سطح پایه گرفته تا مدیریت ارشد، امروزه همه از یک اپلیکیشن کسب و کار تلفن همراه استفاده می کنند.

چند نوع از اپلیکیشن های محبوب کسب و کار برای تلفن های همراه

برخی اپلیکیشن های کسب و کار محبوب عبارتند از:

  1. اپلیکیشن های بهره وری آفیس (Office Productivity Apps)

این اپلیکیشن ها به‌عنوان اپلیکیشن‌های بهره‌وری شخصی نیز شناخته می‌شوند و به ایجاد اطلاعاتی مانند اسناد، صفحات گسترده، موسیقی الکترونیک، ویدئوهای دیجیتال و غیره اختصاص دارند. این برنامه‌ها به افزایش بهره‌وری و عملکرد کارکنان کمک می‌کنند. برخی از برنامه های رایج متعلق به این دسته عبارتند از تقویم، زمان بندی، ماشین حساب، ردیاب، و برنامه های گردش کار.

  1. اپلیکیشن های سفر (Travel Apps)

سفر بخش مهمی از زندگی هر فرد است، این برنامه‌ها در دنیای امروز اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. مردم برای رزرو بلیط های مسافرتی، هتل ها و استفاده از خدمات گشت و گذار تنها با یک ضربه بر روی تلفن همراه خود، بسیار راحت هستند. این برنامه‌ها همچنین توسط افراد تجاری که بیشتر برای تورهای تجاری و پروژه‌ها سفر می‌کنند، استفاده می‌شوند و شامل برنامه‌های مبتنی بر مکان، برنامه‌های ناوبری، برنامه‌های رزرو، برنامه‌های وضعیت پرواز، سازمان‌دهندگان سفر و برنامه‌های مترجم هستند.

  1. ابزارها و اپلیکیشن های کاربردی برای مشاغل (Tools and Utility Apps for Businesses)

این دسته، شامل برنامه هایی است که توسط مشتریان برای انجام سریع تر و کارآمدتر کارشان استفاده می شود. برخی از بهترین برنامه‌های بهره‌وری در این دسته شامل برنامه‌های اسکن، برنامه‌های حفاظت از داده، برنامه‌های ارز، برنامه‌های ساعت جهانی و برنامه‌های یادداشت هستند.

  1. اپلیکیشن های خاص سازمانی (Enterprise-specific Apps)

اپلیکیشن های خاص سازمانی، برنامه‌های موبایلی هستند که به طور هدفمند طراحی شده‌اند و برای پاسخگویی به نیازهای یک سازمان و نه هر فرد دیگری توسعه یافته‌اند. این سازمان ها می توانند مشاغل، مدارس، خرده فروشان یا دولت ها باشند. این ها ممکن است برای ردیابی زمان و هزینه، تأییدیه‌ها، اتوماسیون نیروی فروش و غیره استفاده شوند. برخی از برنامه‌های معروف متعلق به این دسته شامل برنامه‌های ردیاب هزینه، برنامه‌های ERP، برنامه‌های اتوماسیون نیروی فروش، برنامه‌های zendesk و برنامه‌های Helpdesk هستند.

  1. اپلیکیشن های ارتباطی (Communication Apps)

این ها برخی از مهم ترین اپلیکیشن های کسب و کار هستند و برای ارائه قابلیت های خاص به بازرگانان مانند دسترسی از راه دور، تبادل فایل ها و پیام ها در فرمت های مختلف بین دو رایانه یا کاربر و غیره استفاده می شوند. این گونه برنامه ها شامل برنامه های ایمیل، برنامه های شبکه های اجتماعی، برنامه‌های پیام‌رسانی فوری و ویدئو کنفرانس می باشند.

  1. اپلیکیشن های پرداخت موبایلی (Mobile Payment Apps)

گزینه پرداخت اپلیکیشن موبایل برای افرادی که تراکنش های غیر نقدی  را ترجیح می دهند به گزینه ای بسیار راحت تبدیل می شود.برنامه‌های پرداخت موبایلی توسط مؤسسات اصلی مانند بانک‌ها، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های مواد غذایی و غیره استفاده می‌شوند. از یک اپلیکیشن پرداخت می‌توان برای پرداخت در چندین شعبه استفاده کرد.

  1. اپلیکیشن های نقشه برداری ذهنی (Mind-Mapping Apps)

این اپلیکیشن ها برای ایجاد نمودارها، ایده های جدید یا سایر اطلاعات استفاده می شوند. چنین برنامه‌های نقشه‌برداری ذهنی نیز می‌توانند به بهبود یادگیری کمک کنند. این اپلیکیشن ها عمدتاً توسط افرادی استفاده می شود که می خواهند تمرکز و بهره وری خود را در ساعات کاری بهبود بخشند. این ها ممکن است شامل برنامه‌های مختلفی مانند برنامه‌های طراحی، برنامه‌های پازل، برنامه‌های آزمون و iMindMap باشند.

چرا کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟

اکثر اپلیکیشن های کسب و کار به‌عنوان محصولات آماده یا به‌عنوان اپلیکیشن های کسب و کار سفارشی در دسترس هستند. کسب‌وکارها چه کوچک و چه بزرگ، هر دو، اپلیکیشن های کاربردی تلفن همراه را برای مشاغل خود توسعه می‌دهند.

اپلیکیشن های کسب و کار بر روی تلفن همراه، به شما کمک می کند تا مشتریان خود را درگیر نگه دارید. برنامه‌های تلفن همراه به کسب‌وکارها امکان می‌دهند داده‌ها و اطلاعاتی را به دست آورند. آن ها می توانند از این اطلاعات برای هدف گذاری واقعی مشتری استفاده کنند که به نوبه خود به افزایش درآمد کمک می کند. از مشتریان خود بازخورد فوری دریافت کنید. داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار، به تعامل بهتر شما با مشتریان شما کمک می کند و خدمات و پشتیبانی عالی برای مشتریان ارائه می دهد. این بهترین راه برای دریافت بازخورد فوری از مشتریان و دانستن احساس آن ها در مورد خدماتی است که ارائه می دهید.

نام تجاری شما را تقویت می کند. داشتن یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار، به تقویت نام برند و آگاهی از برند شما کمک زیادی می کند.

وفاداری مشتری را توسعه می دهد. داشتن یک برنامه تجاری برای تلفن های هوشمند می تواند به شما در پرورش وفاداری مشتری کمک کند. علیرغم وجود تمام روش های بازاریابی سنتی مانند بنرها، بیلبوردها، علائم چشمک زن، تبلیغات روزنامه، تراکت و غیره در بازار، کسب و کارها تمایل دارند که مشتریان خود را بیشتر جذب کنند. ارائه پیشنهادات و مشوق‌ها به مشتریان باعث می‌شود که در آینده برگردند و به وفاداری آن ها کمک می‌کند.

یک شرکت طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل را هوشمندانه انتخاب کنید

برای سال‌های متمادی، کسب‌وکارها بر روی پلتفرم موبایل برای توسعه اپلیکیشن های کسب و کار تمرکز نمی‌کردند. بهترین اپلیکیشن های کسب و کار بر روی برنامه های مختلف مانند اندروید و iOS قابل ارائه است.

outsource2india

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *