خانه » وبلاگ » سیستم های حسابداری

سیستم های حسابداری

در این مقاله برخی از انواع سیستم های حسابداری را معرفی خواهیم کرد.

حسابداری اصلی

حسابداری اصلی یکی از انواع سیستم های حسابداری است. این سیستم، به کارکردهای اساسی برای متعادل کردن دفاتر تجاری، از جمله عملکرد دفتر کل، توانایی ردیابی حساب‌های پرداختنی (A/P) و حساب‌های دریافتنی (A/R)، و همچنین دارایی‌های ثابت و تطبیق بانک کمک می‌کنند. هر کسب و کاری برای مدیریت امور مالی خود به این کارکردهای اصلی نیاز دارد. نرم افزار حسابداری قرار نیست جایگزین یک حسابدار شود، بلکه یک راه حل حسابداری آنلاین کاربرپسند را به آنها ارائه می دهد. همچنین فعالیت آن ها را در زمان مالیات آسان می کند.

حسابداری پروژه

حسابداری پروژه ای، یکی از انواع سیستم های حسابداری است. که به کسب و کارهای پروژه محور کمک می کند. تا سودآوری و کارایی شغلی را با ردیابی دقیق هزینه های پروژه به حداکثر برسانند. یک صاحب کسب و کار می تواند هزینه های شغلی گذشته را بررسی کند و هزینه های آتی را برای انتخاب مشاغلی که به سود کافی می رسد، تخمین بزند. راه حل حسابداری فاکتورهای پروژه، مانند صورتحساب، زمان و هزینه ها را برای بهبود تصمیم گیری ردیابی می کند.

حسابداری صندوق

این راه‌حل‌های نرم‌افزاری از نهادهای غیرانتفاعی و دولتی در ردیابی امور مالی کسب‌وکار و مصرف وجوه پشتیبانی می‌کنند. سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند هزینه‌های کمک‌های مالی یا کمک‌های مالی خود را پیگیری کنند. تا مطمئن شوند که الزامات ارائه‌دهنده صندوق را برآورده می‌کنند. این سیستم‌ها همچنین به نهادهای دولتی این امکان را می‌دهند که از رعایت مقررات منحصربه فرد هیئت استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) اطمینان حاصل کنند.

مدیریت موجودی

این نوع راه حل نرم افزاری، به شرکت ها کمک می کند تا سطوح موجودی را برای به حداکثر رساندن سود، اجتناب از هزینه های بیش از حد و به حداقل رساندن هزینه های مربوط به استهلاک موجودی ردیابی کنند. سیستم مناسب برای سطح بندی محصول و همچنین سفارشات، فروش و تحویل، اطلاعات موجودی را به روز نگه می دارد. اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی (GAAP) روش های خاصی را برای حسابداری موجودی تعیین می کند تا از گزارش مناسب ارزش موجودی که مستهلک شده یا تغییرات دیگری را تجربه کرده است اطمینان حاصل شود. نرم افزار با قابلیت مدیریت موجودی تضمین می کند که این کار به درستی انجام می شود.

سیستم صورتحساب

از دیگر سیستم های حسابداری می توان به سیستم صورتحساب اشاره کرد. که جمع‌آوری پرداخت‌های مشتریان را به‌طور خودکار انجام می‌دهند. تا جمع‌آوری به‌موقع و سازگار با حداقل خطای انسانی را امکان‌پذیر کنند. انواع مختلفی از سیستم های صورتحساب برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از صنایع، مدل های تجاری، پردازش پرداخت و مقیاس های عملیاتی طراحی شده اند. معمولاً افزونه‌هایی برای پشتیبانی از چند ارز و تجارت الکترونیک، محاسبات مالیات فروش، پردازش پرداخت کارت اعتباری، ردیابی ترازنامه و فیدهای بانکی وجود دارد.

softwareadvice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *