خانه » وبلاگ » دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی دیجیتال است. که به تبلیغاتی اطلاق می شود که از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجوی وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و اپلیکیشن های تلفن همراه ارائه می شود.  بازاریابی دیجیتال روشی است که شرکت ها از طریق آن کالاها، خدمات و برندها را معرفی می کنند.

مصرف کنندگان برای آگاهی در مورد محصولات، به شدت به ابزارهای دیجیتال نیاز دارند. به عنوان مثال، محققان بازاریابی Think with Google دریافتند که 48٪ از مشتریان، برای پاسخ به سؤالات، از موتورهای جستجو شروع می کنند، این در حالی است که 33٪ به وب سایت های مارک و 26٪ در برنامه های تلفن همراه جستجو می کنند.

دیجیتال مارکتینگ شامل سیستم عظیمی از کانال‌ها است. که بازاریاب‌ها باید به سادگی برندهای خود را به آن وارد کنند. تبلیغات آنلاین بسیار پیچیده‌تر از کانال‌ها است.

کاربرد بازاریابی دیجیتالی

برای دستیابی به پتانسیل واقعی بازاریابی دیجیتال، بازاریابان باید در دنیای گسترده و پیچیده امروزی کاوش کنند. و استراتژی های بازاریابی را  که از طریق بازاریابی تعاملی تأثیر می گذارد، کشف کنند. بازاریابی تعاملی، روشی برای ایجاد تعاملات با مشتریان بالقوه و بازگشتی، بر اساس داده هایی است که در طول زمان جمع آوری می کنید.

با درگیر کردن مشتریان در یک چشم انداز دیجیتال، آن ها را آگاه سازید. خود را به عنوان یک رهبر فکری صنعت معرفی کنید. و زمانی که مشتری آماده ی خرید است، کسب و کار خود را در خط مقدم قرار دهید.

با اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطب جمع‌آوری کنند. و در عین حال راه را برای روش‌های جدید تعامل با مشتری باز کنند. علاوه بر این، شرکت ها می توانند انتظار داشته باشند که مشتری خود را حفظ کنند. بر اساس گزارش Invesp، شرکت‌هایی که استراتژی‌های تعامل با مشتری  قوی دارند. در مقایسه با شرکت‌هایی با برنامه‌های ضعیف که درصد حفظ مشتریان تنها ۳۳ درصد است، به طور متوسط ۸۹ درصد از مشتریان خود را حفظ می‌کنند.

در مورد آینده ی دیجیتال مارکتینگ، می‌توان انتظار داشت که شاهد افزایش مداوم تنوع دستگاه‌ها در دسترس مصرف‌کنندگان باشیم. دیجیتال هسته ی اصلی همه چیز در بازاریابی امروزی است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

از جمله مزیت های دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی استراتژی های بازاریابی است.

بازاریابی دیجیتال، به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بشناسید. نیازهای آن ها را بشناسید. وراه حل هایی را ارائه دهید که به تیم بازاریابی شما اعتبار می بخشد.

در سطحی فراگیر، دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا در طول فعالیت‌های روزمره، مانند رسانه‌های اجتماعی، خواندن مقالات آنلاین، تماشای ویدیوها و غیره، به مشتریان دسترسی پیدا کنند. وقتی مشتریان در معرض این نوع بازاریابی به شیوه‌ای طبیعی و منظم قرار می‌گیرند، می‌تواند منجر به یک نتیجه‌گیری شود.

 انواع مزایای تجاری دیجیتال مارکتینگ

  • دسترسی جهانی
  • هزینه پایین ورود
  • افزایش درآمد و افزایش سود
  • هدف گذاری بهبود یافته
  • ارتباط سریع با مشتریان
  • افزایش ارتباط با کاربران برای جذب بیشتر مشتری

marketo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *