خانه » وبلاگ » واقعیت افزوده کتاب های مصور

واقعیت افزوده کتاب های مصور

واقعیت افزوده کتاب های مصور، یک روش ایده آل و قابل اعتماد برای علاقه مندی نسل جوان به شگفتی های طبیعت است. فناوری به سرعت در حال پیشرفت است. پیشرفت‌هایی که در هر صنعتی با رقابت سالم ایجاد می‌شود، باعث ایجاد تغییرات سریع‌تر و بهتر برای آینده می‌شود. رمان‌هایی که پنجاه سال پیش آینده‌نگر و علمی تخیلی به نظر می‌رسیدند، اکنون به واقعیت ما تبدیل شده‌اند، و حتی برخی از آن‌ها به حدی منسوخ شده‌اند که می‌توانیم کتاب را باز کنیم و به فناوری اولیه‌ای که نویسنده برای آینده تصور کرده بود بخندیم.

با کمک واقعیت افزوده در کتاب های مصور، کسانی که دیگر علاقه ای به کتاب ندارند، این امکان را خواهند یافت که قهرمانان اصلی کتاب را از طریق فناوری های هوشمند زنده کنند. بنابراین، دنیای پیرامون ما نه تنها بزرگ، بلکه بسیار جالب می شود.

کتاب مصور حیوانات آفریقا

کتاب مصور حیوانات آفریقا کتاب خاصی است.این کتاب می تواند نه تنها در تخیل بلکه در واقعیت نیز زنده شود. اگر دستگاه هوشمند خود را به صفحه مورد علاقه خود نزدیک کنید، حیوانات روی صفحه گوشی یا تبلت شما زنده می شوند. بنابراین، برای کودکان نه تنها شنیدن غیرمنتظره ترین حقایق در مورد حیواناتی که دوستشان دارند هیجان انگیز می شود بلکه یادگیری مطالب در ذهن کودکان ماندگار می شود، و به عنوان یک بازی نیز جالب خواهد بود.

آیا می‌دانستید که کروکودیل‌ها از طریق دهان عرق می‌کنند یا اینکه اسب‌های آبی هنگام خواب در زیر آب هر ۳ تا ۵ دقیقه یک‌بار به سطح آب می آیند تا هوا را استنشاق کنند؟ آیا می دانستید که فیل ها مانند گربه ها خرخر می کنند، در حالی که گورخرها تنها در صورتی به خواب می روند که گورخرهای بیدار دیگری در اطراف آنها باشند؟ شما در این کتاب بسیاری از حقایق جالب دیگر در مورد حیوانات را خواهید یافت.

با استفاده از واقعیت افزوده هنگامی  که کودکی ، دور شدن از تبلت یا گوشی های هوشمند برایش سخت است، می تواند با استفاده از سناریوهای AR، به دنیای پر از شگفتی ها بازگردد. فقط دستگاه تلفن همراه خود را به سمت کتاب بگیرید تا داستان ها فوراً زنده شوند!

با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده کتاب های مصور، ما افسانه ها را کوتاه کرده ایم، بنابراین نه تنها کودکان، بلکه والدین آن ها نیز دعوت می شوند تا تخیل را تجربه کنند و آن را توسعه دهند. این یک چالش بزرگ برای کودکان و بزرگسالانی است که قبلاً مطالب را فراموش کرده اند. این تکنولوژی به ماندگاری و تثبیت مطالب در ذهن کودکان و بزرگسالان کمک شایانی می کند.

جذابیت واقعیت افزوده کتاب های مصور

“کودک من دوست ندارد کتاب بخواند”، “چه کار کنم تا کودکان کتاب دوست داشته باشند؟” ما دائماً از والدین  مشابه این جمله ها شکایت می شنویم. این تکنولوژی و کتاب ها نمونه‌ای عالی از این است که چگونه ترکیب هوشمندانه فن‌آوری‌های پیشرفته و داستان‌های کلاسیک می‌توانند حس کنجکاوی و قدرت خلاقیت کودک را بیدار کنند. والدین و فرزندان در حال سپری کردن زمان با کیفیتی با هم هستند و این ارزشمندترین هدیه ای است که فرزندان ما از ما انتظار دارند.

تعریف واقعیت افزوده در کتاب های مصور

واقعیت افزوده کتاب های مصور، فناوری است که لایه جدیدی از اطلاعات (متن، تصاویر یا موارد دیگر) را به دیدگاه مخاطب از دنیای واقعی اضافه می کند. واقعیت افزوده دیگر محدود به بازی‌های ویدیویی نیست، بلکه برای رسانه‌های قدیمی‌تر نیز می‌آید و با تسلط خود را در آن‌ها قرار می‌دهد. با کمک عینک هوشمند یا هر وسیله هوشمند معمولی دیگری، مانند تلفن، اکنون می توانید کتاب هایی با اضافات متحرک سه بعدی جالب همراه با متن خود مطالعه کنید.

 واقعیت افزوده کتاب های مصور، بیشتر برای کتاب‌های کودکان برای نشان دادن داستانی که می‌خوانند، یا برای نشان دادن نمونه‌هایی از حیوانات در کتاب‌های آموزشی استفاده می‌شود، همچنین حوزه داستان‌گویی نیز می‌تواند با واقعیت افزوده به کمک روش‌های بسیار جدید تقویت شود.

استفاده از AR در انتشارات

نمونه اولیه ناشری که واقعیت افزوده را با رسانه های چاپی ادغام می کند، مجله 2017 Design Exchange، یک نشریه فصلی در بریتانیا بود. داشتن تصویری از سر انسان، و مشاهده آن از طریق یک دستگاه دیجیتال با برنامه رایگان اندرویدی نصب شده باعث شد که تصویر سه بعدی واقعی با کج شدن یا چرخاندن دستگاه، حالات چهره را تغییر دهد. جلد نوآورانه این نشریه باعث شد تا Design Exchange  به عنوان مجله سال انتخاب شود.

کتاب های واقعیت افزوده چگونه کار می کنند؟

کتاب‌های واقعیت افزوده، رسانه‌های چاپی معمولی را با محتوای صوتی و بصری ایجاد شده دیجیتالی ترکیب می‌کنند که وقتی از طریق دستگاهی با نرم‌افزار مناسب نصب شده مشاهده می‌شوند، زنده می‌شوند. امروزه AR به طور فزاینده ای در آموزش همه سطوح از مهدکودک تا تحصیلات تکمیلی و همچنین در محل کار استفاده می شود.

کاربرد واقعیت افزوده در کتاب های مصور

AR نقش مهمی را در انتقال اجتناب‌ناپذیر از رسانه‌های چاپی به دیجیتال ایفا خواهد کرد. با توجه به گسترش تلفن‌های هوشمند جدیدتر و بهتر، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های دیجیتال، AR ابزار منطقی برای ایجاد این تغییر است. با کاربردهای بالقوه واقعیت افزوده در صنعت نشر،  واضح است که واقعیت افزوده در کتاب های مصور پیشرفت های زیادی در آینده دارد.AR در حال حاضر در کتاب‌های کودکان که هم برای آموزش و هم سرگرمی طراحی شده‌اند، استفاده می‌شود، دیری نمی‌گذرد که نرم‌افزار AR صفحات مجلات، درج‌های تبلیغاتی و کتاب‌ها را نیز زنده کند. گنجاندن واقعیت افزوده در مقالات و تبلیغات ویژه که شامل انیمیشن های سه بعدی کامپیوتری، صدا و متن می شود، دنیای جدید و هیجان انگیزی از فرصت ها را برای ناشران، تبلیغ کنندگان و آژانس های بازاریابی به طور یکسان باز می کند.

 

مزایای استفاده از AR در کتاب ها و پازل ها برای ناشران

منابع جدید احتمالی درآمد ناشران از AR شامل :شارژ برنامه‌ها، دریافت یکبار پرداخت یا هزینه اشتراک برای دسترسی به محصولات یا اطلاعات، درآمدهای تبلیغاتی و تبلیغات درون‌برنامه‌ای است که محصولات یا خدماتی را برای فروش ارائه می‌کنند.

ترکیب موفقیت آمیز واقعیت افزوده با کتاب های چاپی سنتی در زمینه رنگ آمیزی

  1. برنامه Quiver Education’s

صفحات کتاب رنگ‌آمیزی توسط کاربر در رنگ های مورد علاقه‌اش رنگ‌آمیزی می‌شود، وقتی از طریق یک دستگاه دیجیتال با برنامه iOS یا Android  نصب شده است، صفحات زنده می‌شوند. کتاب‌های رنگ‌آمیزی بر آموزش تأکید دارند و موضوعات متنوعی مانند هندسه، زیست‌شناسی و منظومه شمسی را پوشش می‌دهند.

  1. برنامه Color Alive

پس از تکمیل رنگ‌آمیزی، نگه‌داشتن دستگاهی با استفاده از برنامه رایگان Color Alive که همراه کتاب موجود است به کاربران اجازه می‌دهد با شخصیت‌ها تعامل داشته باشند.

  1. برنامه Chromville

Chromville یکی دیگر از کتاب‌های رنگ‌آمیزی واقعیت افزوده است که به کاربران اجازه می‌دهد پس از پر کردن صفحات با رنگ‌های دلخواه، با موجودات کوچکی به نام «Chromers» تعامل داشته باشند.

نتیجه

کتاب‌های واقعیت افزوده ثابت کرده‌اند که روشی مؤثر برای آموزش و شکلی جذاب از سرگرمی هستند و دنیای جدیدی از فرصت‌ها را برای ناشران باز می‌کنند. روش‌های آموزشی سنتی با کتاب‌ها و بازی‌های تعاملی جایگزین می‌شوند که یادگیری را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کنند.

invisible.toys

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *