سئو در اصفهان
خانه » وبلاگ » سئو

سئو

سئو  مخفف search engine optimization به معنای ، بهینه سازی موتور جستجوگر است. جستجو  ساده ترین و بهترین روش برای افرادی  است که در حال کشف محتوای آنلاین و دریافت اطلاعات هستند. و سئو راهکاری است که محتوای وب سایت شما بهتر دیده شود.

 تعریف خود را به سه بخش تقسیم می کنیم:

  • نتایج جستجو

 نتایج جستجو ،فهرست‌هایی در صفحه نتایج هستند که موتور جستجو تعیین کرده است به درخواست کاربر نشان داده  شود . در واقع تبلیغات در این زمینه (تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک) بخش قابل توجهی از SERP ها( مخفف عبارات Search Engine Result Page  صفحه نتایج موتور جستجو پاسخ گوگل به جستجوی کاربر است). نتایج جستجو از این تبلیغات متمایز است زیرا آنها بر اساس الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو قرار می گیرند.

  • کیفیت ترافیک اطلاعات

درخواست کاربر و جستجوی او با محتوایی که در وب سایت شما وجود دارد مرتبط است. شما می توانید تمام بازدیدکنندگان جهان را جذب کنید، اما دلیل اینکه کاربران به سایت شما می آیند این است که گوگل به آنها می گوید که شما منبعی از این اطلاعات درخواستی او هستید.

و در واقع وظیفه سئو این است که با کیفیت بالاتر تلاش می کند، موتور جستجوگر را با هدف جستجوی کاربر منطبق کند .

  • مقدار ترافیک داده ها

 کاربرانی که از طریق نتایج موتور جستجو به سایت شما وارد می شوند، به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که اوایل بالای صفحه ظاهر شده کلیک می کنند. به همین دلیل مهم است که از استراتژی سئو  برای رتبه بندی صفحات مرتبط تا آنجا که ممکن است استفاده شود. هرچه بازدیدکنندگان باکیفیت بیشتری را به سایت خود جذب کنید، احتمال افزایش بازدید وب سایت شما به بالاترین حد ممکن بیشتر میشود .

سئو در اصفهان

سئو چگونه کار می کند؟ موتورهای جستجوگر واقعا چگونه کاربران را به سایت شما معرفی می کند؟

موتورهای جستجو توسط افراد زمانی استفاده می شود که آنها سوالی دارند و در حال جستجو در اینترنت برای پاسخ هستند. الگوریتم‌های موتورهای جستجو، برنامه‌های رایانه‌ای هستند که به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردند تا به جستجوگران نتایج دقیقی را بدهند که به دنبال آن هستند. موتورهای جستجو برای یافتن صفحات وب و تصمیم گیری در مورد رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی بر الگوریتم ها تکیه می کنند. سه مرحله برای نحوه کار موتورهای جستجو وجود دارد: مرحله کشف ، نمایه سازی و رتبه بندی .

مرحله 1:مرحله کشف

موتورهای جستجوگر مانند گوگل و بینگ و… که ربات یا عنکبوت نیز نامیده می شوند.از یک صفحه وب شناخته شده شروع می کنند.

مرحله 2: نمایه سازی (بایگانی)

پیوندهای داخلی به صفحات داخل آن سایت و همچنین پیوندهای خارجی ، صفحات سایر سایت ها را دنبال می کنند. محتوای موجود در آن صفحات، به‌علاوه زمینه پیوندهایی که دنبال می‌کند، به موتور جستجوگر می فهماند که هر صفحه درباره چیست. و چگونه از نظر معنایی به همه صفحات دیگر در پایگاه داده عظیم موتور جستجو، به نام فهرست، متصل شود.

هنگامی که کاربر یک پرس و جو را در کادر جستجو تایپ می کند ، موتور جستجو از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند تا دقیق ترین و مفیدترین لیست نتایج برای آن پرس و جو را بیرون بیاورد. این نتایج می‌تواند شامل صفحات وب پر از متن، مقاله‌های خبری، تصاویر، ویدیوها، فهرست‌های کسب‌وکار محلی و دیگر انواع محتوای خاص باشد. عوامل زیادی در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود دارد، و این عوامل همیشه در حال تغییر هستند. تا با تغییر رفتار کاربر و پیشرفت‌های موتور جستجوگر همگام شوند.

رتبه بندی

سئوکاران از این عوامل رتبه‌بندی برای توسعه و اجرای استراتژی‌های بازاریابی جستجو استفاده می‌کنند. که شامل تعادلی از بهترین شیوه‌های درون صفحه، خارج از صفحه و فنی است.تا رتبه های بالای صفحه اصلی جستجو  را به دست آورند. و در نتیجه ترافیک کاربران با کیفیت بالا را زیاد کنند .

سه رکن مهم در سئو

به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال، دانستن اینکه چگونه می‌توانید برند، وب‌سایت یا شرکت خود را توسط جستجوگران پیدا کنید، یک مهارت اصلی است و درک اینکه چگونه سئو در حال تکامل است، شما را در صدر بازی نگه می‌دارد.

  • بهینه سازی فنی

 بهینه سازی فنی فرآیند تکمیل فعالیت هایی در سایت شما است ، که برای بهبود عملکرد سئو طراحی شده اند اما به محتوا مرتبط نیستند. اغلب در پشت صحنه اتفاق می افتد.

  • بهینه‌سازی روی صفحه

 بهینه‌سازی روی صفحه فرآیندی است که از مرتبط بودن محتوای سایت شما اطمینان حاصل کرده و تجربه‌ای عالی برای کاربر فراهم می‌کند. این شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما است و می تواند از طریق یک سیستم مدیریت محتوا انجام شود.

  • بهینه سازی خارج از صفحه

 بهینه سازی خارج از صفحه فرآیند افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو از طریق فعالیت های خارج از سایت است. این تا حد زیادی توسط بک لینک ها هدایت می شود که به ایجاد شهرت سایت شما کمک می کند.

سئوکاران باید از استراتژی و روش هایی استفاده کنند که موضوع کاربر را در اولویت قرار دهند . برای مثال از روش‌های بازاریابی دیجیتال مانند بهینه ‌سازی نرخ تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ، مدیریت رسانه‌های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی و مدیریت جامعه اغلب با سئو مرتبط هستند.

-سئوی خوب شامل فعالیت های مختلفی است، مانند:

  • شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با ترافیک جستجو
  • ایجاد محتوای مفید ، باکیفیت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو و کاربران
  • کیفیت بالای لینک های مرتبط
  • اندازه گیری نتایج

این روزها سئو به عنوان یک فعالیت بازاریابی ضروری در نظر گرفته می شود.

سایت تجارت داران فردا بهترین منابع را برای یادگیری سئو ارائه می دهد . و اگر کاملاً تازه وارد دنیای بازاریابی جستجو شده اید، می توانید از تیم مجرب طراحی وب سایت اصفهان در این شرکت کمک بگیرید .

یا اگر در مورد یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید یا می خواهید محتوای بیشتری را برای همه سطوح تخصصی تان در وب سایت تان قرار دهید و فرصت آموزش دیدن سئو را ندارید، می توانید از تجربه این تیم سئو در اصفهان بهره لازم را ببرید.

moz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *