خانه » وبلاگ » crm چیست؟

crm چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مزایای زیادی را برای مشاغل کوچک شما ، از حفظ مشتری تا افزایش بهره وری ارائه می دهد.
نرم افزار crm برای جمع آوری تعاملات مشتری در یک مکان اصلی برای بهبود تجربه و رضایت مشتری استفاده می شود .
نرم افزار crm به یک ابزار بسیار مهم برای مشاغل در هر اندازه تبدیل شده است .نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند چندین مزیت را برای هر شغلی از سازماندهی مخاطبین گرفته تا اتوماسیون وظایف کلیدی ارائه دهد .همچنین می تواند یک مرکز متمرکز و سازمان یافته باشد که ارتباط مداوم را هم با مشتریان و هم در داخل سازمان امکان پذیر می سازد .
crm مخفف “مدیریت ارتباط با مشتری” است ، نوعی نرم افزار که به مشاغل کمک می کند روابط خود را با مشتریان مدیریت ، پیگیری و سازماندهی کنند.
crm می تواند به شما در ذخیره داده های مشتری مانند رفتار کاربر ، مدت زمان حضور مشتری در تجارت شما ، سوابق خرید و یادداشت هایی در مورد تعاملات فروش کمک کند ، که می توانید از آنها برای بهینه سازی فرایندهای فروش و بازاریابی و بهبود خدمات به مشتریان در سازمان خود استفاده کنید.
نرم افزار crm با ردیابی رفتار و اقدامات مشتریان فعلی یا احتمالی شما از طریق وب سایت کسب و کار شما ، رسانه های اجتماعی یا کمپین های بازاریابی ایمیلی کار می کند و سپس با ارسال یک ایمیل هشدار به نماینده فروش ، مشتری را راهنمایی می کند.

یک نرم افزار crm به شرکت ها کمک می کند تا مخاطبین مختلف را هدف قرار دهند.


مزایای داشتن crm


خدمات بهتر به مشتریان
نرم افزار crm مدرن عملکردهای زیادی دارد ، اما این نرم افزار برای بهبود روابط تجاری و مشتری ایجاد شده است .و این هنوز مزیت اصلی آن است.
crm تمام مخاطبین شما را مدیریت می کند و اطلاعات مهم مشتریان را جمع آوری می کند ،مانند اطلاعات جمعیتی ، سوابق خرید و پیام های قبلی در همه کانال ها ،و این کار را برای همه افراد شرکت شما که به آن نیاز دارند به راحتی در دسترس قرار می دهد. این امر تضمین می کند که کارکنان شما همه آنچه را که باید در مورد مشتری بدانند در اختیار دارند و می توانند تجربه بهتری از مشتری ارائه دهند که باعث افزایش رضایت مشتری می شود.


افزایش فروش
crm می تواند به شما در ساده سازی فرایند فروش ، ایجاد خط فروش ، اتوماسیون وظایف کلیدی و تجزیه و تحلیل همه داده های فروش خود در یک مکان متمرکز کمک کند و به طور بالقوه فروش و بهره وری را افزایش دهد.

crm به شما کمک می کند تا فرآیند فروش گام به گام را ایجاد کنید که کارکنان شما می توانند هر بار به آن تکیه کنند و در صورت بروز مشکلات می توانید به راحتی آنها را تغییر دهید.


-بهبود حفظ مشتری
پس از خرید و تبدیل مشتریان بالقوه ، ضروری است که برای حفظ آنها به عنوان مشتری و ارتقای وفاداری مشتری تلاش کنید. گردش زیاد مشتریان می تواند تأثیرات منفی زیادی برای تجارت شما داشته باشدمانند کاهش درآمد یا اختلال در جریان نقدینگی
بنابراین از crm و اطلاعاتی که در مورد مشتریان خود ارائه می دهد برای تشویق مجدد مشتریان می توان بهره گرفت.

-تجزیه و تحلیل دقیق
داشتن اطلاعات کافی در مورد مشتریان شما یک چیز است ، اما باید بدانید معنی آن چگونه است و چگونه از آن استفاده کنید.
نرم افزار crm به طور معمول دارای قابلیت های تحلیلی داخلی برای زمینه سازی داده ها ، تجزیه و تحلیل آنها به اقلام قابل اجرا و معیارهایی به راحتی قابل درک است. معیارهایی مانند نرخ کلیک ، نرخ بازگشت ، و اطلاعات مختلف به شما امکان می دهد در مورد موفقیت یک کمپین بازاریابی قضاوت کرده و بر این اساس بهینه سازی کنید.

بهره وری و کارایی بیشتر
نرم افزار crm از فناوری اتوماسیون بازاریابی استفاده می کند که وظایف اولیه مانند کمپین های قطره ای را تسریع می کند و زمان کارکنان شما را برای تمرکز بر کارهایی که فقط افراد متخصص می توانند انجام دهند ، مانند ایجاد محتوا ، آزاد می کند. همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که هیچ کاری از بین نمی رود (به عنوان مثال ، همه ایمیل های مهم همیشه برای افراد مناسب ارسال می شوند).
crm می تواند داشبوردی را در مورد نحوه عملکرد فرایندهای تجاری شما و بهبود گردش کار به شما نشان دهد.

پایگاه داده متمرکز اطلاعات
یکی از کارهایی که crm به بهترین نحو انجام می دهد این است که یک پایگاه داده متمرکز با تمام اطلاعات مربوط به مشتریان خود ارائه دهد و به راحتی در دسترس همه افراد شرکت شما باشد که به آن نیاز دارند. این امر باعث می شود که نماینده فروش به راحتی ببیند که مشتری خاصی به چه محصولاتی علاقه دارد.
اگر مشتری قبلاً با شرکت تعامل داشته باشد ، crm شامل سوابق آن تعامل است ، که می تواند تلاش های بازاریابی آینده و زمینه های فروش را آگاه کند. این کار باعث صرفه جویی در زمان کاوش در پرونده ها و پرونده های قدیمی می شود و تجربه ای بهتر و پربارتر را برای مشتری رقم می زند.

مدیریت ارتباطات با مشتریان بالقوه
پرورش مشتری بالقوه می تواند یک فرایند سخت و پیچیده باشد ، با مراحل و فرصت های زیادی برای برقراری ارتباط، crm به طور خودکار این فرایند را مدیریت می کند و هشدارهایی را برای کارکنان شما ارسال می کند که باید به مشتری مراجعه کنند و هرگونه تعامل از ایمیل تا تماس تلفنی را ردیابی می کند.

-بهبود بخش بندی مشتریان
لیستی از صدها مخاطب می تواند سخت و طاقت فرسا باشد. به عنوان مثال ، چگونه می دانید کدام مشتری می خواهد ایمیل شما را در مورد محصول جدید در فروشگاه شما ببیند؟
crm به طور خودکار لیست مخاطبین شما را بر اساس معیارهای شما تقسیم بندی می کند و پیدا کردن افرادی را که می خواهید در هر زمان با آنها تماس بگیرید آسان می کند. می توانید مخاطبین را بر اساس مکان ، جنسیت ، سن ، مرحله خریدار و موارد دیگر مرتب کنید.
“اتوماسیون در واقع به بازاریاب اجازه می دهد تا درک معنادارتری از مشتری داشته باشد و هنگامی که به آن دلیل معامله می کند ، معامله ارزشمندی داشته باشد.” “بخش مهمی که باید در مورد اتوماسیون بدانید این است که ما نمی خواهیم یک ایمیل کلی برای مشتریان خود بنویسیم. در عوض ، ما می خواهیم ایمیل هایی را ارسال کنیم که ترجیحات ، علایق و ارزشهای مشتریان را منعکس می کند و آنها را به گروه هایی با استفاده از داده های جمع آوری شده در گروه تقسیم می کند.

چه شرکت هایی می توانند از crm بهره بگیرند


از آنجا که نرم افزار crm مزایای وسیعی را ارائه می دهد ،بسیاری از مشاغل و تیم ها می توانند از آن بهره مند شوند .
مشاغل در همه اندازه ها ، از فریلنسرهای انفرادی گرفته تا شرکت های سطح سازمان ، می توانند به طورموثر از crm استفاده کنند .

منابع

www.businessnewsdaily.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *