خانه » وبلاگ » واقعیت افزوده در صنعت گردشگری

واقعیت افزوده در صنعت گردشگری

استفاده از فناوری یکی از راههای اثبات شده موثر برای ارتقاء بسیاری از صنایع ، از جمله صنعت گردشگری بوده است. در واقع ، از آنجا که دسترسی به فناوری نسبتاً آسان است و انعطاف پذیری زیادی دارد استفاده از آن در صنایع مختلف روز به روز بیشتر می شود .
به لطف پیشرفت فناوری تلفن های هوشمند ، واقعیت افزوده طی چند سال گذشته پیشرفت بزرگی را تجربه کرده است. به طور خاص ، این ابزار به عنوان یک ابزار مفید برای مشاغل و بازاریابان ظاهر شده است و به آنها اجازه می دهد تا نحوه درک مشتریان از محیط اطراف خود را تغییر دهند. این امر برای کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت می کنند بسیار می تواند مفید باشد .استفاده از آن امکان کشف مکان های جدید را برای افراد فراهم می کند .

اهمیت واقعیت افزوده برای صنعت سفر


در دوران اخیر ، واقعیت افزوده به طور فزاینده ای در صنعت گرشگری رواج یافته است. این امر در درجه اول به این دلیل است که هتل ها و سایر مشاغل فعال در این زمینه را قادر می سازد تا محیطهای فیزیکی (اتاقهای هتل ،مناظر گردشگری و …) را به آسانی به مشتریان نشان دهند .
گردشگران معمولا قبل از انتخاب مقصد سفر خود تحقیقات زیادی انجام می دهند و واقعیت افزوده می تواند به آنها کمک زیادی بکند .
برخلاف سایر صنایع ، مسافرت و گردشگری یک بخش بسیار تحقیقاتی است. یک مشتری هرگز سفر ، اقامت یا مکان های غذایی خود را برای بازدید بدون برنامه ریزی انتخاب نمی کند .جستجوی اطلاعات برای مشتری حتی پس از رسیدن وی به مقصد متوقف نمی شود. علاوه بر این ، همه این اطلاعات در دستگاه های مختلف تلفن همراه جستجو می شود.
مشتریان مدرن عادت دارند از تلفن هوشمند خود حتی هنگام مسافرت زیاد استفاده کنند ، بنابراین استفاده از برنامه های واقعیت افزوده در این گوشی ها کار سختی نیست.


موارد استفاده از واقعیت افزوده در صنعت گردشگری


عناصر تعاملی هتل


در صنعت گرشگری معرفی عناصر تعاملی بیشتر در هتل ها و بهبود تجربه کلی مسافران یکی از موارد پر استفاده از واقعیت افزوده می باشد .
در حقیقت این فناوری این امکان را به هتل داران می دهد تا اطلاعات بیشتری را در صورت نیاز به مشتریان خود بدهند.

مقاصد گردشگری


به غیر از محیط های هتل ، برخی از شرکت های صنعت مسافرتی در حال توسعه برنامه های واقعیت افزوده هستند که به گردشگران اجازه می دهد مکان های فیزیکی و جاذبه های گردشگری را برجسته کنند . این امر به کاربر اجازه می دهد تلفن هوشمند خود را به سمت ساختمان یا مکان دیدنی نشانه رفته و اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کند.

به عنوان مثال ، یک کاربر ممکن است تلفن خود را به سمت یک رستوران بگیرد و فوراً نظرات یا منوهایی در اختیار او قرار گیرد ، یا تبلت خود را به یک آثار باستانی نشانه رفته و اطلاعاتی در مورد سابقه آن ارائه شود. این امر قابلیت این را دارد که کل تجربه سفر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به گردشگران اجازه می دهد اطلاعاتی را در حین حرکت دریافت کنند.


یا اینکه وقتی به شهری مانند رم یا ونیز که مملو از جاذبه ها است ، سفر می کنید ، می توانید به سادگی یک مکان جذاب را از دست بدهید. یک برنامه کاربردی موبایل واقعیت افزوده می تواند به عنوان یک راهنمای تور واقعی به شما کمک کند . برنامه های واقعیت افزوده برای حوزه سفر می تواند مسافران را قادر سازد تا از طریق قابلیت منظره یاب دوربین در مورد مقاصد بیشتر تحقیق و بررسی کنند. برنامه تلفن همراه مکانهای مهم را مشخص می کند و اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه می دهد.


ایجاد سرگرمی برای مسافران


واقعیت افزوده پیوند قوی با دنیای بازی دارد و صنعت گردشگری نیز از این مزیت استفاده می کند. با استفاده از یک برنامه واقعیت افزوده ، یک هتل یا مشاغل مهمان نوازی می تواند با معرفی عنصر سرگرم کننده به محیط فیزیکی ، تجربه مشتری را بهبود بخشد.


واقعیت افزوده برای ارتباطات کلامی


سفر به مقصد خارجی بدون داشتن مترجمی که شما را راهنمایی کند ، دشوار است. با استفاده از فناوری های هوشمند می توان برای ترجمه زبان های خارجی برای انواع مختلف کاربران و زبانها استفاده کرد.


چند نمونه اپلیکیشن واقعیت افزوده مفید در صنعت گردشگری

flyover نقشه اپل
این اپلیکیشن این امکان را به مسافران می دهد که هنگام قدم زدن در شهرآن را به صورت سه بعدی باجزییات کامل مانند یک فیلم 360 در جه ببینند.


App in the Air – ARvis
این اپلیکیشن تلاش برای یافتن پروازها را برای کاربران خود آسان می کند. این برنامه به کاربران امکان می دهد صندلی هواپیما را در مقیاس واقعی خود مشاهده کنند و به آنها این امکان را می دهد تا بر اساس راحتی تصمیم گیری بهتری برای رزرو بگیرند. مسافران می توانند با مشاهده نمای داخلی پرواز ، بارهای دستی خود را مستقیماً با اندازه چمدان مجاز خطوط هوایی مقایسه کنند.

Wikitude
این برنامه با استفاده از واقعیت افزوده مبتنی بر مکان ،کاربران را قادر می سازد تا رستورانها ،فروشگاهها و سایر مکان های نزدیک و جالب را با گرفتن گوشی همراه خود به جهت مورد نظر خود پیدا کنند.

منابع

www.fingent.com

www.revfine.com

blog.assemblrworld.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *