تاثیر ابزار کمک آموزشی
خانه » وبلاگ » یادگیری زبان دوم در کودکی

یادگیری زبان دوم در کودکی


تربیت کودک دوزبانه ممکن است دشوار باشد ، اما مزایای یادگیری زبان دوم در سنین پایین قطعاً ارزش مبارزه را دارد.

کودکان دوزبانه سریعتر و آسانتر یاد می گیرند ، مهارت های حل مسئله و خلاقیت را بهبود می بخشند و در بزرگسالی فرصت های شغلی بیشتری دارند. آنها با رسیدن به پیری کمتر دچار بیماری روانی مرتبط با سن می شوند. از همه مهمتر ، یادگیری زبان دوم در سنین پایین بسیار آسان تر است.

علاوه بر این ، یادگیری زبان دوم مانند گذشته دشوار نیست تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن کودکان در معرض زبان دوم می تواند فواید زیادی داشته باشد

در بسیاری از کشورهای جهان ، یادگیری چندین زبان صرفاً بخشی از رشد است. به عنوان مثال ، در کنیا ، بچه ها در مدرسه انگلیسی صحبت می کنند ، اما در خانه با پدر و مادر و خواهر و برادر خود ، به زبان مادری قبیله قومی خود صحبت می کنند .

بزرگ شدن به صورت دوزبانه به اندازه گذشته نادر نیست و طبق اداره آمار استرالیا ، بیش از 20٪ از مردم استرالیا در خانه به دو یا چند زبان صحبت می کنند.

تحقیقات در حال رشد همچنین نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض زبان دوم از کودکی فواید قابل توجهی دارد

مزایا ی یادگیری زبان دوم در کودکی

یادگیری زبان دوم در کودکی آسان تر است


یکی از مزایای اصلی یادگیری زبان دوم در سنین پایین این است که کودکان زبانها را سریعتر و آسانتر یاد می گیرند. آنها زمان بیشتری برای یادگیری ، دارند به طور خلاصه ، آموزش زبان دوم به کودکتان در سنین پایین باعث می شود کودک در بزرگسالی مجبور به یادگیری زبان دوم نباشد.ساختار مغز یادگیری زبان دوم را تسهیل می کند
در سطح بیولوژیکی ، کودکان مانند اسفنج هستند. مغز کودک طوری طراحی شده است که ناخودآگاه اطلاعات جدید را جذب کند. آنها این کار را مشابه روشی انجام می دهند که ما ،در بزرگسالی به طور ناخودآگاه متن ترانه ها ، ریتم ها و ملودی ها را یاد میگیریم

مغز بچه ها مهارت ویژه ای برای یادگیری زبان دوم دارد


قبل از سن 10 تا 12 سالگی ، کودکان می توانند بین همه اصوات در همه زبان ها تفاوت قائل شوند. سپس ، با توجه به قرار گرفتن در معرض زبانها ، آنها فقط بین صداهای زبانی که برای ایجاد معنا ضروری هستند تفاوت قائل می شوند.

کودکان نسبت به بزرگسالان راحتتر یاد می گیرند


یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان دوم در سنین پایین این است که کودکان ساده تر از بزرگسالان فکر می کنند. آنها از كلمات كمتر ، ساختار جمله ساده تري استفاده مي كنند و كمتر انتزاعي مي انديشند.وقتی این کودکان به بزرگسالی تبدیل می شوند ، یاد می گیرند که خود را به دو زبان مادری و زبان دوم بیان کنند


کودکان وقت کافی دارند


به کتابهایی که در کودکی می خوانید در مقایسه با کتابهایی که اکنون می خوانید ، فکر کنید. به یاد داشته باشید که برای درک متنهایی که اکنون می توانید بخوانید ، سالها تحصیل نیاز داشتید. در مورد نوشتن ، گوش دادن و حتی صحبت کردن نیز همین مورد وجود دارد. حداقل 15 سال تحصیل آکادمیک طول کشید تا بتوانید روشی را که در زبان مادری خود برقرار می کنید برقرار کنید. زمان یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان دوم در سنین پایین است. کودکان وقت کافی دارند. آنها می توانند از کوچک و ساده شروع کنند و همزمان به سطوح بالاتر فکری و ارتباطی برسند.


یادگیری زبان دوم کودکان را به عنوان متخصص حل مسئله آماده می کند


کودکانی که زبان دوم می آموزند بزرگ می شوند و یک متخصص حل مسئله و متفکر خلاق هستند. وقتی سعی می کنند بفهمند با چه زبانی صحبت کنند ، مغز آنها از کودکی یک تمرین مداوم را تجربه می کند. محققان دریافته اند که کودکان دوزبانه علاوه بر مهارت های پیشرفته حل مسئله ، در برنامه ریزی ، تمرکز و انجام چند وظیفه بهتر هستند. و ، آنها در آزمون های استاندارد نمره بالاتری می گیرند. با آموزش زبان دوم به کودکتان در سنین پایین ، آنها را برای موفقیت آماده می کنید.

یادگیری زبان دوم به معنای تمرین مداوم ذهنی است


دو زبانه ها به طور مرتب یک تمرین ذهنی را تجربه می کنند در قرن بیستم ، تصور می شد که زبان دوم در رشد فکری و شناختی کودکان تداخل دارد. در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه کودکان دوزبانه این تداخل در سیستم های زبانی را تجربه می کنند ، و درگیری درونی که کودکان دوزبانه تجربه می کنند ، آنها را برای حل مسایل تخصصی آماده می کند.

برقراری ارتباط موثر


کودکانی که در خانه های چند زبانه بزرگ می شوند ،ارتباطات موثر بیشتری می توانند برقرار کنند

محققان توضیح می دهند كودكانی كه در خانه بیش از یك زبان صحبت می كنند ، عادت دارند كه با كسی که صحبت می کنند معنای گوینده را تفسیر كنند و ارتباط موثرتری برقرار كنند.

جلوگیری از حواس پرتی


کودکانی که به صورت دو زبانه بزرگ می شوند معمولاً در جلوگیری از حواس پرتی بهتر عمل می کنند ، زیرا آنها با انتخاب زبان مناسب برای استفاده در موقعیت های مختلف تمرین زیادی دارند.


خلاقیت و مهارت حل مسئله را تقویت می کند


بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله بین المللی دوزبانگی ، هنگامی که صحبت از تفکر خلاق و مهارت حل مسئله می شود ، کودکان دوزبانه نسبت به کسانی که فقط به یک زبان صحبت می کنند بهتر عمل می کنند..

با کمال تعجب ، بچه ها برای بهره مندی از این مزایا ، خودشان مجبور نیستند دوزبانه باشند. صرف قرار گرفتن در معرض زبان دیگر به تقویت مهارت های ارتباطی اجتماعی آنها کمک می کند.

منابع

www.ertheo.com
education.abc.net.au

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *