یادگیری مبتنی بر بازی


بازی ها می توانند اهداف ، تعامل ، بازخورد ، حل مسئله ، رقابت ، روایت و محیط های یادگیری سرگرم کننده را معرفی کنند عناصری که می توانند تعامل یادگیرنده را افزایش دهند و انگیزه را حفظ کنند
یادگیری مبتنی بر بازی باعث ایجاد تعامل و انگیزه پایدار در یادگیری می شوند
ادغام عناصر بازی مانند سیستم های نقطه ای ، تابلوهای امتیازات ، نشان ها به منظور افزایش تعامل و انگیزه است.
یادگیری مبتنی بر بازی شامل طراحی فعالیت های یادگیری است به طوری که ویژگی های بازی و اصول بازی در خود فعالیت های یادگیری وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، در یک دوره اقتصاد ، دانش آموزان ممکن است در یک رقابت مجازی تجارت سهام شرکت کنند.

عناصر بازی و نقش آموزشی آنها

بیشتر بازی ها دارای عناصری مانند قوانین ، اهداف ، تعامل ، بازخورد ، حل مسئله ، رقابت ، داستان و سرگرمی هستند اگرچه برای بازیابی موفقیت آمیز یک فعالیت یادگیری ،به همه عناصر نیاز نیست ، اما انتخاب دقیق عناصری که به اهداف یادگیری دوره کمک می کنند می تواند مفید باشد. .
انتخاب برای موفقیت یک سیستم مبتنی بر امتیاز بسیار مهم است. به عنوان مثال ، دانش آموزان ممکن است با تمرکز بر فعالیت های تأمل ، یا با انتخاب تعدادی از آزمون ها ، یا هر فعالیت دیگر مربوط به دوره ، امتیاز کسب کنند.


مزایای یادگیری مبتنی بر بازی

-بهره وری را بهبود می بخشد

یادگیری مبتنی بر بازی جذاب و در عین حال برانگیزاننده است. همچنین ، مجموعه مهارت های توسعه یافته در طول بازی نتایج بهتر را تسهیل می کند.


-انگیزه و تعامل را افزایش می دهد

انگیزه در هر جنبه از زندگی بسیار مهم است. بازی ها با غوطه ور کردن فرد در یک محیط سرگرم کننده ، انگیزه و تعامل را افزایش می دهند.


-بازخورد فوری و مداوم

روش های مرسوم آموزشی فرصتی برای اشتباه یا گرفتن بازخورد فوری به فرد نمی دهد. اما یادگیری مبتنی بر بازی فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا همزمان اشتباه کند و آنها را اصلاح کند. در حقیقت ، کارآموز می تواند دوره را اصلاح یا مجدداً راه اندازی کند.


-توسعه مهارت های خاص

شرکت ها می توانند از برنامه های مبتنی بر آموزش برای آموزش کارمندان در مجموعه مهارت های خاص استفاده کنند. برخی از مهارت هایی که می توانند بهبود یابند مهارت های رهبری ، مهارت های ارتباطی و مهارت های فروش هستند.


-مقرون به صرفه

برخلاف روشهای مرسوم آموزش که به خرید ابزارهای گران قیمت مانند پروژکتورها نیاز داشتند ، نرم افزارها و ابزارهای یادگیری بازی به راحتی در دسترس هستند.


-دوره یادگیری را بالا ببرید

با توجه به ماهیت جذاب و سرگرم کننده یادگیری مبتنی بر بازی ، کارآموزان مجذوب آنها می شوند و زمان بسیار زیادی را برای انجام بازی صرف می کنند. به دلیل طولانی بودن دوره های بازی ، فراگیر قادر به درک بسیاری از مطالب یادگیری است.


-ارزیابی های استاندارد شده

ارزیابی های مورد استفاده در یادگیری مبتنی بر بازی استاندارد می شوند زیرا هر کارآموزی که دوره را می گذراند باید فرآیند ارزیابی یکسانی را طی کند. افراد می توانند نمره خود را با نمره همسالان خود مقایسه کنند و برای انجام کار بهتر انگیزه بگیرند.


منابع

uwaterloo.ca/centre-for-teaching-excellence/teaching-resources
james.games/benefits-game-driven-learning-in-the-workplace

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » یادگیری مبتنی بر بازی

یادگیری مبتنی بر بازی