خانه » وبلاگ » بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

بک لینک به سادگی پیوندی از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر است. موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می‌کنند زیرا زمانی که یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگری لینک می‌دهد، به این معنی است که آن‌ها معتقدند محتوا قابل توجه است. و بک لینک‌های با کیفیت می‌توانند به افزایش رتبه سایت و دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند.

بک لینک‌ها چگونه کار می‌کنند؟

بک لینک‌ها نقش مهمی در الگوریتم موتورهای جستجو، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد وب‌سایت شما دارند.

ساده‌ترین راه برای فکر کردن به بک لینک‌ها، گفتگو بین وب‌سایت‌ها است.

به عنوان مثال، جان یک وبلاگ نویس است، و او یک مقاله بسیار جالب در مورد یک رویداد ورزشی می‌نویسد.

یک وبلاگ نویس دیگر، سامانتا، هنگام به اشتراک گذاشتن دیدگاه جان به مقاله پیوند می‌دهد. از آنجایی که او در مورد این موضوع در سایت مجله آنلاین معروف خود می‌نویسد، این یک بک لینک به پست جان ایجاد می‌کند.

از آنجایی که مجله آنلاین محبوب است، بسیاری از سایت‌های دیگر به مقاله او لینک می‌دهند. این امر اعتبار مجله آنلاین شما را افزایش می‌دهد و مقاله جان نیز یک بک لینک ارزشمند از یک سایت معتبر دریافت می‌کند.

اساساً این یک برد-برد است.

انواع بک لینک

دو نوع اصلی بک لینک وجود دارد که یکی از آن‌ها ارزشمندتر از دیگری است. بیایید نگاهی گذرا به هر یک از آن‌ها بیندازیم و ببینیم چگونه بر سایت شما تأثیر می‌گذارند.

یک تگ Nofollow به موتورهای جستجو می‌گوید که یک لینک را نادیده بگیرند. آن‌ها هیچ ارزشی را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی‌کنند. بنابراین، معمولاً برای بهبود رتبه جستجو یا دیده شدن شما مفید نیستند.

لینک‌های Dofollow نوعی بک لینک هستند که همه می‌خواهند. فقط به خاطر داشته باشید که آن‌هایی که از سایت‌های معتبر می‌آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع بک لینک می‌تواند به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند.

با این حال، پیوندهایی ازdofollow  وجود دارد که بد یا “سمی” در نظر گرفته می‌شوند. این پیوندها از سایت‌های مشکوک می‌آیند یا با شکستن شرایط خدمات موتور جستجو به دست می‌آیند.

این ممکن است باعث شود گوگل سایت شما را جریمه کند یا حتی ایندکس کند. به یاد داشته باشید، این به کمیت بک لینک‌ها نیست، بلکه کیفیتی است که باعث تفاوت در رتبه بندی می‌شود.

چگونه بک لینک دریافت کنیم؟

ایجاد بک لینک به سایت شما زمان و تلاش می‌خواهد. در اینجا 7 راه ساده برای شروع ایجاد بک لینک‌های با کیفیت برای وب‌سایت آورده شده است.

  • پیوندهایی را به سایت خود در پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید.
  • در گوگل برای پستی که در حال حاضر رتبه خوبی دارد را جستجو کنید و سپس آن را بهبود و گسترش دهید.
  • پست‌های فهرستی، پست‌های «چگونه»، پست‌های «چرا»، اینفوگرافیک‌ها یا پست‌هایی با ویدیوهای جاسازی شده ایجاد کنید. این فرمت‌ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست‌های استاندارد دریافت می‌کنند.
  • پست‌های راهنمای نهایی را بنویسید. این پست‌های بسیار طولانی حاوی چندین هزار کلمه هستند و هر زاویه‌ای از موضوع را پوشش می‌دهند.
  • پست‌های مهمان را در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر بنویسید.
  • با اینفلوئنسرها در حوزه یا صنعت خود تماس بگیرید و در مورد مقاله‌ای در سایت خود به آن‌ها بگویید که ممکن است بخواهند به آن لینک دهند.
  • با اینفلوئنسرهای صنعت خود مصاحبه کنید و یک لینک برای آن‌ها ارسال کنید، بدون شک آن‌ها به سایت شما لینک خواهند داد.

شما همچنین می‌توانید تحقیقات بک لینک رقابتی را شروع کنید. برای انجام این کار، باید بک لینک‌های رقبای خود را ببینید که رتبه خوبی دارند.

یک ابزار بک لینک مانند SEMrush می‌تواند به شما در یافتن این لینک‌ها کمک کند، بنابراین می‌توانید به عنوان بخشی از استراتژی ساخت لینک خود، آن دامنه‌ها را هدف قرار دهید.

چگونه می‌توانم بک لینک‌های خود را بررسی کنم؟

ابزارهای مختلفی برای نظارت بر بک لینک وجود دارد که به شما امکان می دهد بک لینک های وب سایت خود را بررسی کنید، از جمله کنسول جستجوی گوگل، SEMRush، Ahrefs و غیره.

مراقبت از بک لینک های خود بسیار مهم است. دستورالعمل‌های Google Webmaster از شما می‌خواهد که از صاحبان وب‌سایت‌های سمی بخواهید پیوندهای خود را از سایت شما حذف کنند. اگر این کار را نکنید، گوگل می‌تواند وب‌سایت شما را جریمه کند و رتبه صفحه شما در نتایج جستجو کاهش می‌یابد.

بنابراین، مهم است که بدانید چگونه به این 3 سوال پاسخ دهید:

از کجا می‌توانم تمام بک لینک‌های خود را پیدا کنم؟

چگونه می‌توانم بفهمم سمی هستند؟

چگونه می‌توانم با صاحبان سایت‌های بک لینک سمی تماس بگیرم؟

خوشبختانه، پاسخ با ابزار مناسب آسان است.

شما می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای کمک به رشد سایت خود و دیدن بک لینک‌های خود استفاده کنید، اما ممکن است زمان زیادی ببرد و محدودیتی در انجام آن وجود دارد.

با این حال، ابزارهای سریع‌تر و بهتری در دسترس هستند. به عنوان مثال، با استفاده از  SEMrush، می‌توانید به سرعت به هر سه سؤال مهم و موارد دیگر پاسخ دهید.

SEMrush  دو حوزه اصلی دارد که به طور خاص با بک لینک‌ها سروکار دارند. اولی بخش Backlink Analytics است که به شما امکان می‌دهد رقبای خود را مطالعه کنید و دومی قسمت Backlink Audit است.

بیایید نگاهی گذرا به بخش حسابرسی بک لینک بیندازیم زیرا به شما امکان می‌دهد تمام بک لینک‌های سایت خود را پیدا کنید.

در مرحله بعد، ابزار حسابرسی بک لینک SEMrush هر بک لینک را بررسی می‌کند و موارد سمی را مرتب می‌کند. به این ترتیب می‌توانید قبل از اینکه گوگل وب‌سایت شما را جریمه کند، بک لینک‌های سمی را پیدا کرده و رد کنید.

و یکی از بهترین چیزها در مورد SEMrush این است که به شما امکان می‌دهد مستقیماً از صفحه کاربر به صاحب وب‌سایت سمی ایمیل بزنید.

با ابزاری مانند  SEMrush، می‌توانید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید، بک لینک‌های رقبای خود را ببینید، و بک لینک‌های خود را در یک مکان مناسب مدیریت کنید.

پیگیری پروفایل بک لینک شما چیزهای زیادی در مورد ارزش سایت شما به شما می‌گوید و بخش مهمی از استراتژی سئو سایت شما است.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد که بدانید بک لینک چیست و چگونه می‌توانید از آن‌ها برای رشد وب‌سایت خود استفاده کنید.

arquimund

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *