خانه » وبلاگ » وب سایت مخصوص آتلیه عکاسی

وب سایت مخصوص آتلیه عکاسی

حرفه ای بودن آتلیه عکاسی وابسته به داشتن وب سایت خوب نیست. اما یک وب سایت مخصوص آتلیه با طراحی حرفه ای، می تواند بر موفقیت شما در این کسب و کار و حرفه تأثیر گذار باشد. وب سایت مخصوص آتلیه عکاسی، اغلب پورتال هایی برای مشتریان جدید و گسترش فعالیت ها است. بنابراین بازدید از سایت یکی از آیتم های مهم برای کسب موفقیت در کسب و کار است. و باعث می شود در صورت بالا بودن بازدید های سایت، آتلیه را به برند تبدیل کند.

7 نکته برای طراحی وب سایت عکاسی حرفه ای

در ادامه ۷ نکته ی سریع و کاربردی جهت طراحی یک وب‌سایت عکاسی برای جذب بیشتر مخاطبان را ارائه می‌دهیم.

.1 گالری ها یا آلبوم های عکس را بر اساس موضوع جدا کنید

یکی از اشتباهات رایج در طراحی وب‌سایت‌ مخصوص عکاسی، این است که تمام کارهایشان را در یک گالری یا آلبوم قرار می دهند. اما از آنجایی که محتوای اصلی سایت شما تصاویر است، قرار دادن همه آن ها در یک آلبوم غیر حرفه ای است. تصور کنید که سایت آمازون همه ی اقلام خود را در یک دسته بندی واحد “محصولات” سازماندهی کند.

بنابراین، گالری های خود را به موضوعات تقسیم کنید. اگر در چند نوع مختلف عکاسی، تخصص دارید یا به موضوعات خاصی علاقه دارید، آن ها را بر اساس موضوعشان دسته بندی کنید. مثلاً آلبوم عکس با عنوان یا موضوع “تجارت الکترونیک” یا موضوع “سگ” یا … تقسیم بندی کنید.

این نه تنها عکس ها را بر اساس موضوعشان دسته بندی و تفکیک می کند بلکه جستجو در گالری عکس های شما را آسان تر می کند. برخی از بازدیدکنندگان سایت، از قبل می‌دانند چه می‌خواهند. بنابراین امکاناتی را فراهم کنید تا راحت تر عکس های مربوط به آن موضوع را پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر کسی علاقه مند به عکس های منظره بود بتواند بدون اتلاف وقت مستقیماً به گالری عکس های منظره برود.

2. عکس های بی کیفیت و غیر حرفه ای را حذف کنید

شما باید فقط بهترین‌های خود را به نمایش بگذارید. نشان دادن بیش از حد تصاویر به بینندگان آن ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین ممکن است دانلود همه ی این تصاویر، حجم بیشتری را از حافظه ی سیستم آن ها اشغال کند. همچنین بهترین عکس های شما ممکن است از دید آن ها پنهان بماند.
به خصوص اگر از وب سایت مخصوص آتلیه عکاسی خود به عنوان نمونه کار استفاده می کنید و می خواهید بهترین کار خود را به نمایش بگذارید. استفاده از حجم کمتری از تصاویر اما حرفه ای و با کیفیت، برای مخاطبان جذاب و شیرین تر خواهد بود. و تأثیرگذاری آن قوی تر خواهد بود.

با مرور وب‌سایت‌ها برای عکاسان، بخش‌های زیادی مانند «مجموعه‌های شخصی» یا «آثار منتخب» را می‌بینید. این یک استراتژی خوب برای نمایش بهترین کارهای شما است.

3. اهداف خود را اولویت بندی کنید

طراحی وب فقط به ظاهر یک سایت نیست. بلکه نحوه ی عملکرد یک سایت را نیز در بر می گیرد. طراحان هوشمند وب، می توانند از طریق راه اندازی سایت، با تأثیرگذاری بر بازدیدکنندگان، برای جذب بیشتر مشتریان و بهبود فروش، استفاده کنند. اما قبل از انجام هر یک از اینها، باید بدانید که اولویت های شما چیست.

هدف اصلی شما از وب سایت مخصوص آتلیه عکاسی چیست؟ جذب مشتریان جدید؟ فروش چاپ؟ نشان دادن نمونه کارهای خود به مشتریان؟ تحت تأثیر قرار دادن متصدیان و مدیران هنری گالری های هنری؟ اولویت بندی اهداف شما، بهترین استراتژی برای طراحی وب سایت مخصوص آتلیه است.

4. نمایش نمونه عکس ها ی مناسبتی و غیر مناسبتی از افراد

به خصوص برای مناسبت های شخصی مانند عروسی، مردم در انتخاب هایشان حساس تر هستند. آن ها برای انتخاب آتلیه عکاسی به دیدن نمونه های عکاسی آتلیه نیاز دارند تا از انتخاب شان مطمئن شوند. بنابراین فضای وب سایت مخصوص آتلیه عکاسی، برای معرفی نمونه کارهای برتر آتلیه در این زمینه، بسیار مناسب می باشد.
اما دقت کنید که باز هم، از عکس های حرفه ای با تعداد کم استفاده کنید. وب سایت همچنین مکان خوبی برای نمایش مشتریان یا رزومه های قبلی شما است.
همینطور حتماً کلمات کلیدی سئو، به خصوص موقعیت جغرافیایی و تخصص های خود را وارد کنید. در ادامه بیشتر در مورد سئو صحبت می کنیم.

5. تمام اطلاعات تماس خود را وارد کنید

قرار دادن اطلاعات تماس در سایت شما برای راه اندازی یک کسب و کار عکاسی ضروری است. قرار دادن اطلاعات تماس در سایت دو هدف دارد:
اول این که اطلاعات این امکان را به بازدیدکننده می دهد تا با شما تماس بگیرد.
دوم این که برای استخدام افراد در آتلیه وجود اطلاعات تماس و آدرس به آن ها اطمینان بیشتری برای کار در آتلیه را می دهد.

با توجه به علایق متفاوت بازدیدکنندگان بهتر است فقط از اطلاعات تماس استفاده نکنید. بلکه آدرس ایمیل و اینستاگرام و بقیه ی شبکه های اجتماعی که در آن فعال هستید را درج کنید. ذکر آدرس نیز بسیار مهم است. زیرا بازدیدکنندگان برای مراجعه یا انتخاب آتلیه در محدوده ی اقامتشان، نیاز به آدرس شما خواهند داشت.

اینکه کجا اطلاعات تماس خود را نمایش دهید به شما بستگی دارد. بسیاری از عکاسان اطلاعات تماس خود را در قسمت درباره ی ما قرار می دهند. همچنین می توانید از طریق ارتباط آنلاین، پاسخگویی به سؤالات مشتریان و همینطور رزرو وقت را انجام دهید. شما می توانید شماره تماس و آدرس آتلیه ی خود را بصورت ثابت در زیر تمام صفحات درج کنید تا مخاطب مجبور به جستجوی آن نباشد.

6. روی سئو تمرکز کنید

سئو بهینه سازی موتور جستجو است. سئو وب سایت مخصوص آتلیه عکاسان، بسیار مهم است. تا وب سایت در رنک اول موتور جستجو قرار گیرد. یکی از موارد مهم برای انجام سئو برای عکاسان، درج و ذکر مکان آتلیه است.
بنابراین افرادی که آن نام‌ عکاسی شما را جستجو می‌کنند، سایت شما را خواهند دید. به همین دلیل، بهتر است که تخصص خود را ذکر کنید. مثلاً اگر عکاس عروسی هستید، تا حد امکان از کلمات مرتبط با عروسی استفاده کنید.
برای تصاویر خود عنوان تعیین کنید و از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید.

7. واترمارک ها را فراموش کنید

هیچ کس واترمارک را دوست ندارد. نه بینندگان، نه عکاسان. آن ها حواس بینندگان را از جریان بصری یک تصویر که کاملاً به جریان بصری بستگی دارد منحرف می کنند. اگر می‌خواهید مهارت عکاسی خود را نشان دهید، از واتر مارک استفاده نکنید. به طور خلاصه، معایب واترمارک بیشتر از مزایای آن است.
کسی که بخواهد تصویر شما را بدزدد، یک واترمارک جلوی او را نمی گیرد. شما باید واترمارک را روی مرکز تصویر قرار دهید تا مطمئن شوید که نمی‌توانند آن را دستکاری کنند.

وب سایت مخصوص آتلیه عکاسی شما چگونه به نظر می رسد؟

همه می توانند عکس بگیرند، اما همه نمی توانند یک عکس خوب بگیرند. به همین دلیل شما را انتخاب می کنند. بنابراین برای گسترش کسب و کار خود از یک طراح حرفه ای وب سایت استفاده کنید.

99designs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *