خانه » وبلاگ » ویژگیهای یک اپلیکیشن موبایل

ویژگیهای یک اپلیکیشن موبایل

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در کلیه صنایع واینترنت محور شدن اکثر مشاغل ضرورت استفاده از اپلیکیشن در کسب و کارها روز به روز بیشتر می شود .همچنین استفاده از اپلیکیشنی که خوب طراحی شده است در هر کسب و کاری ضروری می باشد .چرا که اپلیکیشن کاربر پسند و جذاب باعث جذب مشتری بیشتر می گردد .در صورتی که یک اپ ضعیف موجب خستگی و کسالت کاربر می شود .
یک از موارد مهم در زمینه طراحی اپلیکیشن ،پس از ایده اولیه ،توجه به نیازهای مشتری است .در ادامه به تعدادی از ویژگیهای یک اپ خوب اشاره می کنیم .


ویژگیهای یک اپلیکیشن خوب:


سادگی


بسیاری از افراد صبر و حوصله کافی برای جستجو در یک برنامه موبایل و یافتن اطلاعات مورد نظر خود را ندارندو در صورت پیچیدگی یک برنامه از آن خارج شده و سراغ رقبا می روند .پس توجه به سادگی برنامه طبق نیازهای مشتری از ویژگیهای مهم یک اپ می باشد .

انعطاف پذیری


از دیگر ویژگی های یک اپ خوب قابلیت نصب بر سیستم عامل های مختلف (ویندوز،آی او اس ، اندروید ) می باشد.
همچنین یک برنامه موبایل خوب بایستی این امکان را داشته باشد که در زمانهای مشخص به روز شده و ایراداتش رفع شود .

سرعت


یکی دیگر از ویژگیهای یک اپ خوب داشتن سرعت بالا است .اگر سرعت یک اپ پایین باشد کاربر پس از مدتی ناامید و کسل می شود و به سراغ رقبا می رود .پس توصیه می شود این برنامه ها را تا جایی که امکان دارد ساده نگه دارید و از پایگاه داده های بزرگ در آن استفاده نکنید .

امنیت


با توجه به افزایش روز افزون افراد از اینترنت ،امنیت آن از مسائل مهم و ضروری است .وهمین مسئله برای برنامه های موبایل نیز صدق می کند .هکرها در سراسردنیا در تلاش برای سرقت اطلاعات مختلف از برنامه های متنوع می باشد .پس توجه به امنیت نرم افزار برای نگهداری مشخصات مشتریان اعم از اسم و فامیل و مشخصات کارت اعتباری آنها از ضروریات مهم در طراحی یک اپلیکیشن می باشد .


جستجو


امکان جستجو در برنامه ها از امکانات ضروری برای کاربران می باشد .که تعدادی از طراحان به آن توجه کافی نمی کنند .

ویژگیهای ظاهری


یک اپ زیبا با طرحهای رنگی و جذاب و با وضوح تصویر بالا مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند .پس توجه به زیبایی آن نیز از موارد مهم است .

استفاده از نوتیفیکیشن


توانایی ارسال اعلانات و پیامهای مختلف برای مشتریان از دیگر ویژگیهای یک نرم افزار موبایل خوب می باشد .با داشتن این توانایی شما به راحتی می توانید تبلیغات ،تخفیفات و پیامهای مختلف مربوط به کسب کارتان را برای مشتریانتان ارسال کنید .


کاربر پسند بودن


یک برنامه موبایل خوب باید کاربر پسند و پاسخگو باشد .چرا که مشتریان می خواهند به راحتی و وضوح متوجه کارایی برنامه شوند و با کلیک های مختلف اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند . همچنین با توجه به تنوع گوشیهای تلفن همراه ،اپ های طراحی شده بایستی با تمامی مدلها سازگار باشد .

قابلیت چت کردن


از دیگر خصوصیات مهم یک اپلیکیشن موبایل قابلیت پشتیبانی از چت و پاسخ به تماسهای مخاطبان می باشد .اگر مشتریان سوالی داشته باشند و نتوانند آن را مطرح کنند و پاسخ مورد نیاز دریافت کنند رضایت آنها جلب نمیشود .

در دنیای تکنولوزی محور امروزه به روز بودن کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است و برای رسیدن به این مهم داشتن اپلیکیشن موبایل یک گام مهم در جهت رسیدن به موفقیت می باشد .شما می توانید برای طراحی اپلیکیشن موبایل اختصاصی خود با شرکت تجارت داران فردا تماس گرفته و از تجربیات و مشاوره های سودمند آن بهره مند گردید.

hurree

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *