دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » واقعیت افزوده و بازاریابی

واقعیت افزوده و بازاریابی


واقعیت افزوده به مشاغل این فرصت را می دهد تا تجربیات به یاد ماندنی ای ایجاد کنند که پاسخ های احساسی افراد را بیشتر به یک نام تجاری متصل می کند.
جهان گسترده ای از راه حل ها را برای طیف گسترده ای از شرکت ها در صنایع مختلف ارائه می دهد. در واقع ، مزایای واقعیت افزوده در بازاریابی بی پایان است ، به ویژه برای مارک های خلاق که از این فناوری پیشرفته در جذب مخاطبان خود استفاده می کنند.

این راه حل ها را می توان به راحتی به مشتریان نشان داد که چگونه از یک محصول یا خدمات خاص استفاده کنند بدون اینکه مجبور باشند ساعت های زیادی را صرف خواندن کتابچه های راهنما بکنند .

از آنجا که در حال حاضر تقریباً با هر مرورگر وب امکان تجربه AR وجود دارد ، کاربران نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت ندارند ، زیرا می توانند از دوربین تلفن هوشمند خود استفاده کرده و از آن لذت ببرند.


تاریخچه برند

در بین جامعه بازاریابی مشهور است که ارزش برند نقش مهمی در تصمیم خرید دارد. اما ، حقیقت را باید گفت ، همه افراد علاقه یا زمان لازم برای مرور صفحات و تاریخچه شرکت را ندارند.

به همین دلیل است که واقعیت افزوده در این زمینه کمک زیادی می تواند انجام دهد .

بازارهای امروزی بیش از پیش تحت تأثیر نیازها و خواسته های مصرف کنندگان قرار می گیرند. با پیشرفت تکنولوژی ، این خواسته ها تغییر می کند و یک نام تجاری باید با آن تغییرات همگام باشد.
موبایل به یکی از مهمترین انواع رسانه تبدیل شده است که از طریق آن مصرف کنندگان با مارک های تجاری تعامل بر قرار می کنند.


نمایش محصول


استفاده از واقعیت افزوده برای اهداف نمایشی به ویژه برای محصولاتی که عملکردهای پیچیده ای دارند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند ، کارآمد است.

به جای حمل تجهیزات اتصال سنگین و پرهزینه به نمایشگاه های تجاری یا مشتریان در سراسر جهان یک دموی واقعیت افزوده می تواند به مشتریان این امکان را بدهد که محصول را ببینند
همچنین به خریداران بالقوه این امکان را می دهد تا با مشاهده و درک دامنه کامل عملکرد محصول ارزش واقعی آن را بهتر درک کنند.
واقعیت افزوده می تواند به مشتریان این امکان را بدهد که محصولات را به روشی دقیق و دلخواه و از نمای کلی بررسی کنند.


امتحان کردن محصول توسط مشتری قبل از خرید

مشتریان بالقوه همیشه می خواهند محصولات را قبل از خرید امتحان کنند. اتاق های مناسب ، نمونه های آرایشی ، اتاقهای تست خودرو و بسیاری مفاهیم مرتبط دیگر گواهی بر کارآیی این استراتژی فروش است. تجربیات خرید از طریق واقعیت افزوده یکی از روندهای رو به رشد در صنعت خرده فروشی است
مشتریان می توانند ده ها یا حتی صدها مورد را در جستجوی موردی که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده می کند ، آزمایش یا تست کنند.

واقعیت افزوده به ویژه برای استراتژی های فروش آنلاین که شامل لوازم آرایشی است بسیار ارزشمند است ، زیرا مصرف کنندگان تقریباً همیشه نیاز به قضاوت در مورد یک محصول آرایشی با الگوی خود دارند.
یکی دیگر از زمینه هایی که AR می تواند درخشش داشته باشد ، ایجاد اتاق مناسب پرو یا رختکن است. وقتی صحبت از خرید لباس می شود ، اتاق رختکن یک امر ضروری است.
یکی دیگر از موارد استفاده از واقعیت افزوده تست لباس است که مشتری دیگر مجبور نیست لباس را قبل از خریدبپوشد بلکه با استفاده از واقعیت افزوده این کار انجام میگیرد.


آشنایی با کلیه امکانات محصول

واقعیت افزوده این امکان را برای مشاغل فراهم می کند که یک جزء دیجیتالی را بر روی مکان ها و محصولات فیزیکی خوداضافه کنند تا مشتری با کلیه امکانات محصول آشنا شود.

به عنوان مثال استارباکس برای دیجیتالی شدن تجربه گشت و گذار در یکی از کافی شاپ های خود به واقعیت افزوده روی آورده است. کاربران می توانند اشیاء داخل مغازه را برای دسترسی به یک تور مجازی اسکن کرده و اطلاعات بیشتری را به دست آوردند.


تجسم محصول
اجازه دادن به خریداران بالقوه برای مشاهده یک محصول ، عامل تعیین کننده ای در فرایند تصمیم خرید است ، با این حال ، اجازه دادن به کاربران برای داشتن دید واقع بینانه از محصولی که به صورت دیجیتالی در محیط خود قرار گرفته است ، یک مزیت بی چون و چرا است.
بسیاری از اوقات خریداران آنلاین با این مشکل روبرو می شوند که نمی توانند لباس یا کفش خود را قبل از خرید امتحان کنند ، در نهایت هنگام آزمایش محصولات جدید خود برای اولین بار ناامید می شوند. برنامه های واقعیت افزوده برای بازاریابی این مشکل را حل می کنند ، زیرا در حال حاضر ممکن است قبل از خرید یک محصول را عملا امتحان کنید ، که در نهایت رضایت مشتری را افزایش می دهد.


برجسته کردن نام تجاری

واقعیت افزوده همچنین می تواند به عنوان بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی غیر مستقیم مورد استفاده قرار گیرد.

ایجاد یک واقعیت جدید ، غیرمنتظره یا سرگرم کننده ، اگر به درستی اجرا شود ، می تواند سر و صدای قابل توجهی برای مردم ایجاد کند.
از آنجا که مردم برندی را ترجیح می دهند که آنها را راضی نگه دارد ، این نوع خدمات می تواند سودهای ماندگاری را به همراه داشته باشد.

با به کارگیری استراتژی هایی از این دست ، شرکت ها می توانند سود زیادی کسب کنند . در یک بازار رقابتی ، یک کمپین واقعیت افزوده می تواند متمایز کننده باشد که به یک برند اجازه می دهد از همتایان خود متمایز شود.
ابزارهای واقعیت افزوده می تواند مشتریان را برای مشارکت فعال در طراحی محصولاتشان تسهیل کند. این ورودی را می توان به صورت دیجیتالی در زمان واقعی به فروشنده منتقل کرد و زنجیره ای از بازخورد روان تری را فراهم کرد که باعث می شود مشتریان دقیقاً به خواسته خود برسند و فروشندگان بتوانند آن را برای آنها ارائه دهند.

منابع
www.thedrum.com/opinion/2020/12/11/the-benefits-augmented-reality-marketing

https://www.wikitude.com/blog-7-ways-to-use-augmented-reality-in-marketing-today/

https://www.smartinsights.com/digital-marketing-platforms/augmented-reality/5-ways-to-use-augmented-reality-in-your-marketing-strategy/