دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال ابزاری است برای بررسی و شناسایی آینده ی روند نمودارهایی که دارای داده های معتبر می باشند. یکی از مهمترین استفاده های تحلیل تکنیکال پیش بینی آینده روند چارت های مالی بر اساس اطلاعات آماری جمع آوری شده از تاریخچه بازارهای مالی و بورس می باشد. در این شیوه باور بر این است که قیمت کالا، ارز یا سهام شاخص مهمی برای پیش بینی روند حرکت آتی قیمتها است.  در این راستا، تحلیلگران ابزارهای مختلفی برای نمایش تاریخچه اطلاعات استفاده می کنند که از جمله آنها میتوان نمودارها را نام برد.استفاده از نمودارهای آماری به استخراج الگوهای تغییر قیمت و روند بازار کمک میکند.

تحلیل تکنیکال

با توجه به اینکه نمودارها برا اساس تاریخچه تغییرات قیمتها رسم و تحلیل میشوند، می توان تحلیل تکنیکال را برای هر نوع اوراق بهادار، سهام یا کالاهای مختلف ارایه داد. در حال حاضر این ابزار بیشتر برای تحلیل بازار سهام مورد استفاده قرار می گیرد.

از اصول تحلیل تکنیکال میتوان موارد زیر را نام برد:

  • قیمت همه چیز را نشان می دهد.

تحلیلگران معتقدند که قیمت کالا یا سهام  برگرفته از همه عوامل اقتصادی، اجتماعی موثر بر کالا هست و نیازی به بررسی جداگانه تاثیرات محیطی برای پیش بینی روند بازار نیست.

  • قیمت در روند نمودار حرکت می‌کند.

تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که حرکت و روند گذشته قیمت‌ها در دوره های زمانی کوتاه‌مدت/بلندمدت تکرار می‌شود.

  • گذشته تمایل دارد تا تکرار شود.

روانشناسی بازار و بررسی احساسات/هیجانات غالب بر جامعه نشان می دهد که الگوهای قیمتی گذشته در زمانهای مختلف تکرار می‌شود. تحلیلگران با بررسی الگوهای تکرار شده می توانند روند قیمتی سهام  یا کالا را تحلیل و  پیش بینی کنند.