دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه » وبلاگ » بیت کوین

بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه 2009 پس از سقوط بازار مسکن ایجاد شد. این ایده در یک مقاله سفید توسط Satoshi Nakamoto  به صورت مرموز و مستعار بیان شده است. هویت شخص یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده اند هنوز یک رمز و راز است. بیت کوین نوید هزینه های معامله کمتری را نسبت به مکانیسم های پرداخت آنلاین بصورت سنتی ارائه می دهد و برخلاف ارزهای صادرشده توسط دولت ، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می شود.

هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد . بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولتی صادر نمی شود یا از آن پشتیبانی نمی شود و بیت کوین های فردی نیز به عنوان یک کالا ارزش ندارند. بیت کوین محبوبیت بالایی دارد و باعث راه اندازی صدها ارز مجازی دیگر شده است که به طور کلی به آنها Altcoins گفته می شود.

بیت کوین مجموعه ای از رایانه ها یا گره ها است که همگی کد بیت کوین را اجرا می کنند و بلاک چین آن را ذخیره می کنند. یک بلاکچین را می توان مجموعه ای از بلوک ها دانست. در هر بلوک مجموعه ای از معاملات وجود دارد.بیش از یک دهه است که بیت کوین یک داستان موفقیت بزرگ است و از 0.01 دلار  شروع شده است .

چگونه بیت کوین شروع شد

31اکتبر 2008: یک فرد یا گروهی با استفاده از نام Satoshi Nakamoto اعلامیه ای را در لیست پستی رمزنگاری در metzdowd.com منتشر می کند:

“من روی یک سیستم جدید نقدی الکترونیکی کار کرده ام که کاملاً نظیر به نظیر است و هیچ شخص ثالث قابل اعتمادی ندارد.

3 ژانویه 2009: اولین بلاک Bitcoin استخراج شد

8 ژانویه 2009: اولین نسخه از نرم افزار Bitcoin در لیست رمزگذاری رمزنگاری اعلام شد.

9 ژانویه 2009: بلوک 1 استخراج می شود و استخراج بیت کوین به طور جدی آغاز می شود.

بیت کوین چگونه کار می کند

بیت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که از فناوری peer-to-peer برای تسهیل پرداخت های فوری استفاده می کند.

افراد و شرکتهای مستقلی که قدرت محاسباتی حاکم را دارند و در شبکه بیت کوین شرکت می کنند ، از گره ها یا استخراج کنندگان تشکیل شده اند.انگیزه “ماینرها” یا افرادی که معاملات روی بلاکچین را پردازش می کنند ، پاداش (انتشار بیت کوین جدید) و هزینه معاملات پرداخت شده در بیت کوین است.می توان این ماینرها را مرجعی غیرمتمرکز دانست که اعتبار شبکه بیت کوین را اعمال می کند.از جولای سال 2020 ، تقریباً 3 میلیون بیت کوین وجود دارد که هنوز استخراج نشده اند

استخراج بیت کوین فرایندی است که بیت کوین در آن منتشر می شود. به طور کلی ، استخراج نیاز به حل معماهای دشوار محاسباتی دارد تا بتواند بلاک جدیدی را که به زنجیره بلوک اضافه شده است ، کشف کند.

یک بیت کوین به هشت رقم اعشاری (100 میلیونم یک بیت کوین) قابل تقسیم است و از این کوچکترین واحد به عنوان Satoshi یاد می شود.

سرمایه گذاری بیت کوین: راهنمای تجارت بیت کوین

الزامات سرمایه گذاری بیت کوین

قبل از شروع سرمایه گذاری بیت کوین ، باید به موارد زیر توجه کنید:

دستگاه های معاملاتی: یک وسیله تجاری می تواند از لپ تاپ ، کامپیوتر شخصی گرفته تا تلفن هوشمند یا تبلت باشد.

یک اتصال اینترنتی قوی: بدون اتصال به اینترنت قوی نمی توانید در بیت کوین سرمایه گذاری کنید ، همچنین برای نظارت بر حرکات بازار ، تغییرات قیمت و همچنین نظارت بر سبد سرمایه گذاری خود به یک اتصال اینترنتی قوی نیاز دارید.

حساب معاملاتی: حساب معاملات بیت کوین اولین تماس شما برای شروع معاملات بیت کوین است. یک حساب معاملاتی سپرده اولیه شما را نگه می دارد ، از آنجا برای خرید سود بیت کوین را خریداری یا می فروشید.

کیف پول بیت کوین: یکی دیگر از شرایط داشتن کیف پول بیت کوین است. برای ذخیره کلیدهای خصوصی شما از کیف پول دیجیتال استفاده می شود.

سرمایه شروع: سرانجام ، شما به یک سرمایه اولیه نیاز دارید. حداقل مبلغ مورد نیاز برای شروع سرمایه گذاری در بیت کوین از یک صرافی به بورس دیگر متفاوت است.بنابراین ، قبل از اینکه صرافی را انتخاب کنید ، اطمینان حاصل کنید که حداقل سپرده ای را که سرمایه گذاران برای داشتن اجازه کار در یک حساب معاملاتی باید حفظ کنند ، دریابید. برای برخی صرافی ها می توانید با حداقل 50 دلار معامله را شروع کنید.

سه استراتژی سرمایه گذاری BTC

خرید و فراموش کردن

شاید ساده ترین استراتژی ،خرید BTC و نگه داشتن آن به عنوان سرمایه گذاری برای مدت طولانی باشد. این استراتژی شامل سرمایه گذاری های طولانی مدت ، با پیش بینی افزایش قیمت در سال های آینده است

حتی هنگام خرید بیت کوین برای مدت طولانی ، انتخاب لحظه مناسب بسیار مهم است. استراتژی زیر – به طور متوسط ​​- می تواند به یافتن لحظه مناسب کمک کند.

Averaging

برخی از سرمایه گذاران از استراتژی میانگین استفاده می کنند: کاربر سرمایه خود را به چندین قسمت تقسیم می کند و با گذشت زمان با آنها بیت کوین می خرد ،بنابراین ، اگر قیمت یک دارایی کاهش یابد ، آنها می توانند از این فرصت استفاده کرده و سکه های بیشتری خریداری کنند.

در این حالت ، متوسط ​​قیمت کاهش می یابد هرکاربر خودش تصمیم می گیرد که چند قسمت خرید کند بهترین حالت خرید هر روز با مقدار کم است

متنوع سازی

شما می توانید روی سکه های دیگر سرمایه گذاری کنید ، می دانید؟ با تقسیم سرمایه خود بین BTC و سایر ارزهای رمزپایه ، می توان بازدهی بالاتری ایجاد کرد.

به همین ترتیب ، یک روش هوشمند دیگر برای متنوع سازی سبد سرمایه گذاری شما ، اضافه کردن کلاسهای دارایی دیگر ، به غیر از ارزهای رمزپایه است.

پیش بینی مهم بیت کوین برای سال 2021

مهمترین نکته در پیش بینی آینده ارز دیجیتال عدم وابستگی آن به دولت ها ست که در نتیجه پیش بینی آینده رمز ارزها نسبت به سایر بازارهای مالی دشوارتر است

در سرتاسر دنیا آینده خوبی در انتظار بیت‌کوین است ، بیت کوین شهرت خود را به عنوان “طلای دیجیتال” در طول سال 2020 ایجاد کرده است ،قیمت بیت کوین طی 12 ماه گذشته بیش از 300 درصد افزایش یافته است

به گفته فرانک هولمز مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاران جهانی آمریکا،سال 2021 برای ارزهای دیجیتال و طلا سال فوق العاده ای خواهد بود

با در نظر گرفتن رویداد هاوینگ بیت‌کوین در ماه می سال 2020 که با نصف کردن پاداش استخراج بیت‌کوین، میزان عرضه آن را به نصف رسانده است می‌توان از پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه این ارز دیجیتال هم نتیجه گرفت روند افزایش قیمت بیت‌کوین در سال‌های آینده و به ویژه سال 2021 ادامه خواهد داشت

تام لی از Fundstrat می گوید ، بیت کوین می تواند در سال 2021 چهار برابر شود ، زیرا ارز دیجیتال شاهد یک رالی مشابه 2017 است. طبق گفته تام لی از Fundstrat ، افزایش تقریباً 300 درصدی بیت کوین در سال 2020 می تواند با عملکرد حتی قویتر نیز همراه باشد.

دیوید گریدر ، استراتژیست دارایی دیجیتال Fundstrat نیز چشم انداز خود را برای بیت کوین افزایش داد و انتظار داشت که دارایی رمزنگاری سال 2021 حداقل 40 هزار دلار برسد.

پائولو آردوینو ، مدیر ارشد فناوری در هنگ کنگ و بریتانیا ویرجین ، گفت: “تسلط بر بیت کوین پس از یک سال پرفراز و نشیب اجتناب ناپذیر است.

در ماه دسامبر ، غول بیمه MassMutual از 100 میلیون دلار سرمایه گذاری در بیت کوین برای حساب سرمایه گذاری عمومی خود رونمایی کرد. PayPal برای حمایت از راه اندازی قابلیت خرید ، فروش و تجارت ارز رمزنگاری شده از حساب PayPal ، خرید بیت کوین را ادامه می دهد

منابع

fool 

tejaratnews

finance

markets.businessinsider

forex-awards

investopedia